DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Wolff: Az FIA kérte a helycserét

A Mercedes F1-es csapatfőnöke elmondta, miért kérték Hamilton visszaengedésére Russellt – de arról is beszélt, miért volt nehéz helyzetben a hétszeres világbajnok a biztonsági autós fázisnál.

A Formula-1-es Miami Nagydíj nagy részében Lewis Hamilton volt előrébb vagy volt kedvezőbbnek tűnő stratégián a két Mercedes-pilóta közül, az utolsó harmadban megérkező biztonsági autós fázis azonban megborította az addigi sorrendet, George Russell ugyanis kevesebb időveszteséggel tudta megejteni a kerékcseréjét, és friss és lágyabb gumikon közvetlenül a csapattársa mögött találta magát – akit aztán meg is előzött.

russell-hamilton-dppi-miami



A bokszkiállás lehetősége adott volt Hamilton számára is, a csapat érdeklődött is erről nála, amitől a hétszeres világbajnok nem is volt elragadtatva, elmondása szerint ugyanis a csapat rendelkezik több információval, így nekik kell az ilyen döntést meghozniuk. Erről a kisebb súrlódásról nem tett említést, azt viszont elmondta Toto Wolff, hogy a brit nehéz helyzetben volt:

„Úgy vélem, rendkívül nehéz helyzet volt, mert úgy gurult pályára a safety car, hogy az nem kedvezett neki, kedvezett viszont mögötte George-nak” – idézi a csapatfőnököt a PlanetF1.com szakoldal. „George mögött nem volt senki a bokszkiállási „ablakában”. Ő fel tudott rakni egy voltaképpen friss szett közepes gumit, míg Lewisnak el kellett döntenie, hogy megtartsa-e a pozícióját a kemény abroncsokon vagy váltson lágyabbakra. Az is trükkös lett volna, szóval nagyjából 50-50 százalékos volt a helyzet, végül pedig nem jött be neki a dolog. Nem ez az első alkalom a szezonban, hogy balszerencsésen jön ki egy biztonsági autós fázisból.”

Russell maga is elismerte, hogy szerencséje volt a safety carral, Hamilton pedig gyakorlatilag tehetetlen volt ellene a használt kemény abroncsokon. A fiatalabb kollégának viszont kétszer kellett megelőznie csapattársát, elsőre ugyanis a pályáról lehajtva mutatta be a manővert. Wolff elárulta, hogy a versenyirányítás utasította őket arra, hogy cseréljék meg a két pilóta sorrendjét: „Nem volt párbeszéd az FIA-val, és szerintem ez így is van rendjén. Az FIA jelezte nekünk, hogy pozíciót kell cserélniük” – nyilatkozta a csapatvezető. Russell aztán másodjára már Hamilton előtt maradt, így ő az ötödik, Hamilton pedig a hatodik helyen futott be Miamiban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: