Eredetileg rekordot jelentő négy DRS-zónát láthattunk volna a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj helyszínén, a több ponton némileg átalakított Albert Parkban. Csakhogy szombatra úgy döntött a versenyirányítás, hogy biztonsági okokra hivatkozva mégis kiveszi az egyiket, a 9-es kanyar előttit, amely a hosszú balosban helyezkedett el.
A változtatást a helyszíni jelentések szerint Fernando Alonso kérte a leghangosabban pénteken, s bár a futam után a spanyol alpine-os csapattársa, Esteban Ocon is egyetértett abban, hogy biztonsági szempontból jó döntés született, azt is megjegyezte, hogy a negyedik zónával alighanem több akciót láthattunk volna a versenyen:
„Nagyon közel voltunk egymáshoz, de előzni nem tudtunk” – idézi Ocont a Motorsport.com szakoldal. „Talán hiányzott a negyedik DRS-zóna, hogy őszinte legyek. Mármint talán veszélyes volt, de azon a részen tudtam a legközelebb maradni. Kockázatos akkora tempónál előzéssel próbálkozni, és egyetértek, hogy biztonsági szempontból jó, hogy kivették, de talán ez hiányzott ahhoz, hogy jobb show-t produkáljunk.”
Egyetért a franciával Sergio Perez, aki szerint kár volt kivenni a DRS-zónát, mert azzal jobb versenyt láthattunk volna – igaz, épp a mexikói volt az, aki DRS nélkül is előzött a kérdéses szakaszon. De hasonló álláspontra helyezkedett a hazai hős, Daniel Ricciardo is:
„Azt mondanám, láthattunk volna néhány előzést a 9-es kanyar felé DRS-sel. Egyik körben például láttam, hogy nem sokkal az újraindítás után Lando nagyon közel került Kevinhez a 9-es kanyarnál. Szerintem DRS-sel elkapta volna, szóval lehet, hogy több esély kínálkozott volna a negyedik zónával” – fogalmazott a McLaren ausztrálja, aki hozzátette: a melbourne-i pályát érintő változtatások ugyanakkor javítottak a helyszínen.
A már szóba hozott Kevin Magnussen egyébként arról számolt be, hogy drasztikusan tapadást veszített a vonatkozó szakaszon, amikor nagyon közel ért az ellenfeléhez: „Volt egy alkalom, amikor nagyon közel kerültem az előttem lévőhöz a 9-es kanyarban, és egyáltalán nem volt tapadásom. Ha egy autónyi távolságra vagy, akkor nagyon jó a helyzet, de ha közvetlenül ott vagy a sarkában, akkor sokkal rosszabb, mint a régi autókkal. De ha egy autóhosszal vagy mögötte, akkor sokkal jobb, és ez így jobb a verseny szempontjából is, mert könnyebben lehet támadást indítani” – mondta el a Haas pilótája, hozzátéve, hogy ilyet még nem tapasztalt, hogy ekkora tempónál blokkoljanak a kerekei.