DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Ezzel győzte le a Red Bull a Ferrarit Dzsiddában

Bahreinhez hasonlóan az energiaitalosok és a maranellóiak küzdelmét hozta az F1-es futam: mindkét istálló vezetője szerint a leszorítőerő mennyisége döntött Verstappen és Leclerc harcában.

Miután az addig vezető Sergio Perez esélyeit elrontotta egy rosszul időzített virtuális biztonsági autós fázis, újfent Charles Leclerc és Max Verstappen párharcát láthattuk a győzelemért a vasárnapi Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon. Ám míg Bahreinben a monacói pilóta ki tudta védekezni holland riválisa támadásait, ezúttal a regnáló világbajnok győzött, miután sokadik alkalommal sikerült kitrükköznie ferraris ellenfelét a célegyenesben található DRS-zónában.

Mindez annak volt köszönhető Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint, hogy a Red Bull kisebb hátsó szárnnyal ment a pénteki edzésnapot követően, amely csökkentette ugyan a leszorítóerőt, cserébe viszont nagyobb végsebességet tett lehetővé, és Bahreinnel ellentétben ezúttal nem volt kulcstényező a gumikopás:

verstappen-leclerc-dzsidda-futam-dppi-1



„Max némileg nagyobb leszorítóerővel ment pénteken, de aztán visszavettek belőle” – idézi Binottót a Motorsport.com szakoldal. „Mi magunk úgy döntöttünk, maradunk a nagyobb leszorítóerőnél, mert úgy hittek, ez kulcsfontosságú lehet a gumikopás szempontjából. Viszont a versenyen nagyon kicsi volt a gumikopás. Úgy gondolom, a választásuk némileg több elemzést igényel a részünkről. De végső soron ez mindig egy kompromisszum: a részletek és a megfelelő darabok tudják végül eldönteni a futamokat.”

Hasonlóan vélekedett minderről a Red Bullt irányító Christian Horner is: „Érdekes volt látni az első két versenyt. Itt egyértelműen az alacsonyabb leszorítóerős csomag mellett döntöttünk, ami kifizetődött vasárnap. Melbourne megint másfajta kihívás lesz. Változtattak a pályán, gyorsabb is lett, úgyhogy az is ugyanilyen lenyűgöző lesz.”

A futamot megnyerő Verstappen mindezt azzal egészítette ki, hogy sokkal jobban érezte magát a kemény keverékű abroncsokon, amelyeken a verseny második felében autózott: „Nehéz megmondani, hogy előreléptünk-e” – felelte arra a kérdésre, hogy jobb volt-e az RB18-as, mint az évadnyitón. „De úgy gondolom, folyamatosan tanulunk, és persze minden pálya különböző olyan szempontból, hogy mit igényel az autótól. Nem igazán éreztem jól magam a közepes gumin: minden alkalommal, amikor közel kerültünk az előttünk haladóhoz, kinyírtuk az abroncsot. Szóval nem akartunk sokat menni vele, kicsit frusztráló is volt csak várni a megfelelő körre, hogy kiállhassunk a bokszra és kereket cserélhessünk, mert a kemény gumikon egyből jobban éreztem magam.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: