A bahreini estében kialudtak a piros lámpák, és elkezdődött a Formula-1 2022-es szezonjának első futama. Az év első pole-pozíciósa, Charles Leclerc megőrizte vezető helyét, az egyenesben jobbra húzódva védte a pozíciót Max Verstappentől, így Ferrari vezette a mezőnyt az első percekben. A harmadik helyet tartó Carlos Sainz mögött Lewis Hamilton átlépte Sergio Perezt, sőt Kevin Magnussen is követte a példát, a Haas ötödik helyre lépett fel.
A rajt legnagyobb vesztese Valtteri Bottas volt, aki nyolc pozíciót bukott kiváló hatodik rajthelyéhez képest. Hátrébb a 6-os kanyarban Esteban Ocon pöckölte meg Mick Schumacher jobb hátsó kerekét, és forgatta meg a németet. Hibájáért a versenyfelügyelők rövid úton öt másodperc időbüntetéssel sújtották a franciát.
Míg az első helyezettek között nyíltak a rések, Magnussen tapadt Hamiltonra, de elfékezte az 1-es kanyart, így megkapta a nyakába Perezt, aki rövidesen visszavette az ötödik pozíciót. A dánon megérződött az egy év kihagyás az F1-ben, egy újabb elmért féktávot követően George Russell is átlépte őt.
Hamilton az első körökben meglepően közel tudott maradni Sainzhoz, de aztán kiütközött, amiről Toto Wolff beszélt, azaz hogy a W13 csak a harmadik leggyorsabb konstrukció: leszakadt a Ferraritól, aztán a 10. körben Perez megelőzte, így az időmérőnek megfelelően a Ferrari és Red Bull autói alkották az első négyet. Két körrel később Hamilton ki is állt kerékcserére, a mezőnyből elsőként – a lágyra kapott kemény keveréket nehéz volt bemelegíteni, a Mercedes többször megcsúszott a pályán.
A 15. körben egyszerre érkezett a második és harmadik helyezett. Csapataik Verstappent és Sainzot is szokatlan taktikára állították: mindketten újabb szett lágy abroncsot kaptak. Egy körrel később jött a másik Ferrari és Red Bull: Leclerc ugyancsak lágyot kapott, a sorból kilógva Perez viszont közepest. Egy kör is sokat számított, az imént még három másodperccel vezető monacói minimális különbséggel Verstappen elé tért vissza, hideg abroncson.
A ferraris ekkor még megtartotta pozícióját, de a kör végén Verstappen az egyenesben elszáguldott mellette – hogy aztán az első kanyarkombinációt követő újabb DRS-zónában Leclerc visszavegye a pozíciót. A forgatókönyv egy körrel később megismétlődött, majd Verstappen sorban a harmadik körben is támadást indított a célegyenesben. Ekkor viszont elfékezte az 1-es kanyart, kisebb lendületi előnyt adva Leclerc-nek – a fiatalok parádés csatája egyelőre a Ferrari felé billent.
A kiállások első körének letisztulása után Leclerc, Verstappen, Sainz, Perez, Hamilton, Russell, Magnussen, Gasly, Alonso és Ocon sorrendje alakult ki. A kétszeres világbajnok volt az első, aki az Alpine-nal második kiállását teljesítette, de rövidesen követte őt Hamilton is. A Mercedes láthatólag a kemény keveréken sem érezte jól magát, 16 kört teljesített csak ezen a gumin.
Az élmezőnyből újból Verstappen volt, aki második ízben is kiállt: a 31. körben közepes keveréket kapott a két lágy etap után. A következő körben Leclerc is reagált, de ezúttal kicsivel nagyobb differenciával tudott visszatérni az első helyre, a nagy összecsapás így nem ismétlődött meg.
Míg az első két helyezett azonos, a harmadik pozícióért küzdő páros különböző gumikon harcolt a jobb helyezésért: Sainz közepes, Perez lágy keveréket kapott második kiállása során. A puhább keverék ellenére sem tudott a mexikói támadni, a differencia állandósult két másodperc régiójában.
Verstappen lemaradása öt másodpercre nőtt, a Red Bull így új taktikával próbálkozott: a hollandot harmadszor kihozták, akárcsak Perezt, lágy gumival az utolsó 13 körre. Verstappennak a kormányzással gyűlt meg a baja, mérnökével próbálták megfejteni, mi okozza a problémát. A három kiállás elharapózott az élmezőnyben, Sainz, majd Hamilton is kiállt harmadszor – úgy nézett ki, egyedül Leclerc próbálja meg végigvinni egy kiállását.
A 46. körben azonban a futam újabb csavart kapott: a verseny első kiesője, Pierre Gasly lángoló AlphaTaurival állt félre. Biztonsági autós fázist rendeltek el, amely összerázta a mezőnyt: a harmadik kiállást gyorsan megejtő Leclerc-t, a kormányzással egyre jobban küzdő Verstappent, a második hely megszerzésére esélyt kapó Sainzt, Perezt, Hamiltont, majd a többieket.
Egy hétkörös minifutammal végződött a Bahreini Nagydíj: Leclerc jól abszolválta a rajtot, helyette Sainz támadt a második pozícióért, de Verstappen tartotta helyezését. Négy körrel a vége előtt a Red Bull-os újabb problémát jelentett, az akkumulátorra panaszkodott. Sainz ekkor tudta őt megelőzni, majd következett a dráma: a holland nem tudta megőrizni a vezetést, műszaki hiba miatt a bokszutcába gurult.
A két Ferrari így kettős győzelem felé robogott tovább, míg a harmadik helyen álló Perezt Hamilton szorongatta: a verseny addigi szakaszában irreális Mercedes-dobogó esélyei megnőttek, különösen, hogy Perez is motorerővesztést jelentett. Az utolsó körben a mexikói megforgott – Hamilton feljött a harmadik helyre, dobogóval nyitotta a szezont!
A Ferrari a 2019-es Szingapúri Nagydíj óta először nyert futamot – akkor még Sebastian Vettel vezette győzelemre a csapatot, a második pedig Leclerc lett, aki Szahírban pályafutása harmadik győzelmét szerezte. Sainz második helyezésével szintén karrierje legjobb eredményét állította be. A két Ferrari mögött két Mercedes végzett, akik szombaton még csak reménykedhettek hasonló eredményben. A végeredmény parádés volt a Haas számára is: Magnussen végül az ötödik pozícióban ért célba, Bottas előtt, aki végül – a katasztrofális első kört követően – megismételte rajtpozícióját.
A pontszerzők további sorában a két Alpine fogta közre Yuki Tsunodát, ráadásul a Red Bull betlije révén Guanyu Zhou pontot szerzett bemutatkozásán – Mick Schumacher egy helyezéssel maradt le pályafutása első egységéről. Nem szerzett viszont pontot egyetlen Aston Martin, Williams és McLaren sem: a wokingi istálló a csalódást keltő 14-15. helyen ért célba, miután az egész futamon a mezőny hátsó traktusában kullogtak.
A Bahreini Nagydíj eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | Pont | |
1 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:37:33.584 | 26 |
2 | Carlos Sainz | FERRARI | 5.598 | 18 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 9.675 | 15 |
4 | George Russell | MERCEDES | 11.211 | 12 |
5 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 14.754 | 10 |
6 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 16.119 | 8 |
7 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 19.423 | 6 |
8 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 20.386 | 4 |
9 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 22.390 | 2 |
10 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 23.064 | 1 |
11 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 32.574 | 0 |
12 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 45.873 | 0 |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 53.932 | 0 |
14 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 54.975 | 0 |
15 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 56.335 | 0 |
16 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 61.795 | 0 |
17 | Nico Hulkenberg | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 63.829 | 0 |
18 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | DNF | 0 |
19 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | DNF | 0 |
Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | DNF | 0 |