Szombaton máris az utolsó napjához érkezett a Formula-1-esek hivatalos előszezoni tesztje Bahreinben. A nap fő szenzációját egyértelműen a Red Bull átalakított autója jelentette: közel egy óra várakozás után hajtott csak pályára az RB18-as Sergio Perezzel, ám akkor egy módosított oldaldobozt villantottak az energiaitalosok.
Nagyrészt az eredménylista élén is a Red Bullt láthattuk: a délelőtti etap során Sergio Perez zárt az élen, már rögtön az egész teszthét legjobb eredményével, majd délután a helyét átvevő Max Verstappen még ezen is javítani tudott. Bár Charles Leclerc ideiglenes megelőzte a hollandot, végül azonban a regnáló világbajnok zárta az élen a tesztidőszakot: Verstappen egyedüliként futott 1:32 alatti kört az 1:31,720-as eredménye révén – igaz, a legpuhább C5-ös keveréken érte ezt el, és előtte még egy megforgást is bemutatott.
Verstappent és Leclerc-t közel hét tized választotta el egymástól, a harmadik helyet pedig a legvégén az egész teszten alig valamit villantó Alpine-t vezető Fernando Alonso kaparintotta meg, közel egy másodperces hátránnyal. A spanyol ezzel néhány századdal előzte meg a mercedeses George Russellt. Mögöttük Valtteri Bottas következett az Alfa Romeóval: a csapat erősen zárta a gyakorlást, hiszen az újonc Guanyu Zhou is befért a top 10-be – úgy, hogy a mezőnyből csak a koronavírusos Daniel Ricciardo, valamint az Alpine-t erősítő Esteban Ocon nem ült ma autóba. Yuki Tsunoda hatodik helye is megsüvegelendő, ahogy Mick Schumacher nyolcadik pozíciója is – igaz, a haasos még időn túl is javíthat ezen, hiszen ismét extra lehetőséget kap a csapat a felszerelésük késése okán.
A Haasnak így sem volt jónak mondható napja: délelőtt Kevin Magnussen a korábbi kezdés ellenére is kevés kört tudott teljesíteni, mivel az üzemanyagrendszer hibája miatt sokáig a garázsban rostokolt. Schumacher pedig egyébként az utolsó kanyarban elkövetett hibájával a nap első igazi piros zászlós megszakításáért is felelős volt. A másodikat amúgy Bottas váltotta ki, akinek szemlátomást negyedik fokozatban ragadt az Alfája.
Ami a megtett körszámokat illeti: Nicholas Latifi lett az egyéni csúcstartó, miután a Williams némi plusz időt biztosított a számára Alexander Albon kárára a pénteki fékhiba miatti tűz okán elszenvedett időveszteség enyhítésére. A csapatokat illetően az Alfa Romeo, a Mercedes és az AlphaTauri volt a legszorgalmasabb: sorban 150, 149 és 148 körig jutottak.
FRISSÍTÉS: Mick Schumacher a Haas számára biztosított extra két órában 1:32,241-re javított a C4-es gumikon, ami a második helyre lett volna elegendő számára.
A harmadik bahreini tesztnap végeredménye:
No. | Pilóta | Csapat | Köridő | Gumi | Körszám |
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1m31.720s | C5 | 53 |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1m32.415s | C4 | 51 |
3. | Fernando Alonso | Alpine | 1m32.698s | C4 | 122 |
4. | George Russell | Mercedes | 1m32.759s | C5 | 71 |
5. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1m32.985s | C3 | 68 |
6. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1m33.002s | C5 | 57 |
7. | Sergio Perez | Red Bull | 1m33.105s | C4 | 43 |
8. | Mick Schumacher | Haas | 1m33.151s | C3 | 57 |
9. | Lando Norris | McLaren | 1m33.191s | C2 | 90 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1m33.821s | C4 | 81 |
11. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 1m33.959s | C4 | 82 |
12. | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1m34.865s | C4 | 91 |
13. | Carlos Sainz | Ferrari | 1m34.905s | C5 | 68 |
14. | Alexander Albon | Williams | 1m35.171s | C3 | 18 |
15. | Nicholas Latifi | Williams | 1m35.634s | C3 | 124 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | 1m36.029s | C3 | 53 |
17. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m36.217s | C5 | 78 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | 1m38.616s | C2 | 38 |