A barcelonai gyakorlás után Bahreinben rendezték a Formula-1 hivatalos előszezoni gyakorlását, amelyen annak ellenére is húsz pilóta gurult pályára, hogy Daniel Ricciardo koronavírus-fertőzés miatt a teljes körözést kihagyta, ugyanis csütörtökön még Pietro Fittipaldi is lehetőséget kapott a Haasnál. Ő lógott ki lefelé a mezőnyből, a többiek négy másodpercen belül végeztek egymáshoz képest.
A leggyorsabbnak Max Verstappennek bizonyult a Red Bull-lal, de 1:31,720-as eredményét a leglágyabb, C5-ös keveréken érte el. A második legjobb időt végül az utolsó napon az extra két órát kihasználó Mick Schumacher futotta meg, ráadásul eggyel keményebb gumin volt csupán fél másodperccel lassabb a Haasszal – ezzel még Charles Leclerc Ferrariját is lenyomta ugyanazon a típusú abroncson.
Persze a köridőkből mindig nehéz következtetéseket levonni a teszten – a Haasnál pedig a túlórák is belekavarnak a képbe –, de azt például le lehet szűrni, hogy meglepően erősen szerepelt az Alfa Romeo és az amerikai csapat, míg a leggyengébb produkciót a Williams nyújtotta, amelynek párosa csak Fittipaldit előzte meg.
A bahreini teszt összesített köridőtáblázata:
No. | Pilóta | Csapat | Köridő | Gumi | Nap |
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1:31,720 | C5 | 3. |
2. | Mick Schumacher | Haas | 1:32,241 | C4 | 3. |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:32,415 | C4 | 3. |
4. | Fernando Alonso | Alpine | 1:32,698 | C4 | 3. |
5. | George Russell | Mercedes | 1:32,759 | C5 | 3. |
6. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1:32,985 | C3 | 3. |
7. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:33,002 | C5 | 3. |
8. | Sergio Perez | Red Bull | 1:33,105 | C4 | 3. |
9. | Lando Norris | McLaren | 1:33,191 | C3 | 3. |
10. | Kevin Magnussen | Haas | 1:33,207 | C4 | 2. |
11. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:33,532 | C4 | 2. |
12. | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:33,821 | C4 | 3. |
13. | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:33,902 | C5 | 1. |
14. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | 1:33,959 | C4 | 3. |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:34,064 | C4 | 2. |
16. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34,141 | C5 | 2. |
17. | Esteban Ocon | Alpine | 1:34,276 | C4 | 2. |
18. | Alexander Albon | Williams | 1:35,070 | C4 | 1. |
19. | Nicholas Latifi | Williams | 1:35,634 | C2 | 3. |
20. | Pietro Fittipaldi | Haas | 1:37,422 | C2 proto | 1. |
A teszteken a legtöbbször fontosabb, hogy ki hány kört tudott belepakolni az autóba. Nos, e tekintetben az egy körön nem annyira villogó Mercedes vitte a prímet, de nem sokkal előzték meg az AlphaTaurit és az Aston Martint.
A Ferrari és a Red Bull a középmezőnyben szerepel itt, míg a mezőnyből egyértelműen a Williams, Haas, McLaren trió lóg ki lefelé: előbbi a pénteki fékhiba miatti tűz okán veszített rengeteg időt, az amerikaiakat több dolog is sújtotta, míg a wokingiaknál ugyancsak krónikus fékproblémák okoztak nehézségeket, amelyeket ráadásul a teszt végéig sem tudtak teljesen megoldani, így épp csak több mint a felét teljesítették a Mercedes köreinek.
A bahreini teszten megtett körök száma csapatonként:
1. | Mercedes | 385 |
2. | AlphaTauri | 371 |
3. | Aston Martin | 369 |
4. | Alpine | 360 |
5. | Ferrari | 349 |
6. | Alfa Romeo | 343 |
7. | Red Bull | 320 |
8. | Williams | 258 |
9. | Haas | 229 |
10. | McLaren | 200 |