A teljesen új technikai szabályokkal való ismerkedés révén még a szokásosnál is nehezebb volt bármiféle következtetést levonni a várható erősorrend kapcsán a barcelonai Formula-1-es tesztet követően. Ráadásul egy dolog, hogy mi történt Spanyolországban, és egy másik, hogy sok csapat esetén komoly fejlesztések érkezhetnek már a néhány nap múlva esedékes bahreini gyakorlásra is, ami szintén átrajzolhatja az erőviszonyokat.
Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója ez a változás pedig az egész 2022-es idényre ki fog tartani, annyira sok fejlesztési potenciál rejlik még az új autókban – erről a konstruktőri vb-címvédő alakulat videójában beszélt a szakember:
„Gyanítom, hogy a legtöbb csapat rá fog jönni, hogy még mindig meredek fejlesztési ív áll előttük, ennek eredményeként pedig sok újítást láthatunk majd. Úgy gondolom, nagyon nehéz lesz megmondani a téli tesztek alapján, ki a leggyorsabb. Az autók annyira újak és mások, szerintem bizonyos megbízhatósági javításokat is eszközölnünk és nagy munkát fektetni ebbe. Hoznak-e fejlesztéseket a csapatok a következő tesztre vagy az első futamra? Aztán pedig mi lesz a sorrend a szezon során? Úgy vélem, ezek elég nagy különbségeket fognak eredményezni.”
Hasonló álláspontra helyezkedett Hywel Thomas, a Mercedes AMG erőforrásokért felelős részlegének ügyvezető igazgatója: „Ha mindenki esetleg egy kissé eltérő ütemben fejleszt és mindenki elvégzi a munkát a szélcsatornában, akkor előfordulhat, hogy a szezon elején leggyorsabbnak bizonyuló autó egyáltalán nem a leggyorsabb lesz az idény végén. Ahogy érkeznek a fejlesztések a csapatokról, elég sok ugrálást láthatunk majd abban, kié lesz a leggyorsabb autó.”