DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Melyik pálya ugorhat be idén Szocsi helyére?

Immár teljesen hivatalos, hogy nem lesz 2022-ben Orosz Nagydíj, az F1 vezetői azonban ragaszkodnának a 23 futamhoz: egy helyszín már bejelentkezett, de több pálya is a kalapban lehet.

Az orosz-ukrán háborús konfliktus hatására eleinte csak arról adott ki közleményt a Formula-1, hogy a „jelenlegi körülmények között” nem lehet megrendezni a szeptemberre tervezett Orosz Nagydíjat, néhány napja viszont hivatalossá tették, hogy ez a verseny törlését jelenti. Sőt, ma azt is bejelentették, hogy a jövőbeli futamokról szóló szerződést is felbontották a promóterrel, így a mezőny nemcsak idén nem látogat Szocsiba, hanem 2023-tól sem rendeznek nagydíjat az azt az eredeti elképzelések szerint leváltó Igora Drive versenypályán.

Az idei futam kiesésével megüresedett egy hely a 2022-es versenynaptárban: Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója nemrég úgy nyilatkozott, hogy a koronavírus-járvány által sújtott előző két évad után minden probléma nélkül fognak találni beugró helyszínt Szocsi helyére. Ezt mindenképp szeretné a Formula-1 vezetése, hiszen ragaszkodnának a rekordot jelentő 23 fordulóhoz.

portimao-f1-start-dppi



De vajon melyik pálya jöhet szóba? A Formula.hu információi szerint a barcelonai teszt során az a pletyka terjengett a paddockban, hogy a 2020-ban és 2021-ben is beugró Isztambul kaphat újabb lehetőséget. A helyszín logikus lehet, hiszen nincs is túl messze attól, hogy eredetileg versenyeztek volna a szeptember 25-i hétvégén.

Sajtóhírek szerint azonban vannak más pályák is, amelyeknek a neve bekerült a kalapba. Sőt, a török aszfaltcsíkhoz hasonlóan az előző két esztendőben beugró Portimao konkrétan el is ismerte, hogy megpályázták az üresen maradt helyet: „Zajlanak az egyeztetések az F1 vezetőségével, hogy mi adjunk otthont a futamnak beugróként. De minden a logisztikai kérdésektől függ” – árulta el a portugál pálya főnöke, Paulo Pinheiro a Correio de Manha Journalnak.

Az említett logisztikai kérdések miatt azonban állítólag  két másik pálya is felmerülhetett lehetőségként. A törölt Orosz GP után ugyanis gyors egymás utánban következik a Szingapúri és a Japán Nagydíj, így egy ázsiai helyszín még inkább megkönnyítené az F1 és a csapatok dolgát. Emiatt pedig Sanghaj és a Kínai Nagydíj visszakerülése a naptárba is egy opció (sőt, állítólag a versenynaptár véglegesítésekor eleve úgy került be a helyére Imola, hogy a sanghaji pálya lehet a „tartalék” arra az esetre, ha esetleg egy helyszín kiesik), de emellett egyesek azt sem tartják kizártnak, hogy akár Sepang is szóba jöhet, amely legutóbb 2017-ben adott otthont F1-es futamnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: