Komoly problémákat okozott az első két tesztnap során szinte minden autónál az, hogy bizonyos helyzetekben gyakorlatilag pattogtak az úton - mint egy delfin a vízen, ezért el is nevezték a jelenséget delfinezésnek. Ennek oka az idén negyven év után visszatérő ground effectnek, vagyis szívóhatásnak tudható be: egy bizonyos tempó felett (tehát az egyenesekben) annyira odaszívja az autót ez a hatás az aszfaltra, hogy szinte hozzáér, vagyis onnantól már nem "fér" be alá a levegő. Ettől viszont egy pillanatra megszűnik a szívóhatás, ilyenkor pattan el az autó, de abban a pillanatban, ahogy elpattan, a ground effect ismét odaszívja. Ez egyelőre nem is veszélytelen, másrészt nem is túl egészséges, hiszen például ezen a videón is jól látszik, hogy milyen ütéseket kap az autó és a benne ülő Charles Leclerc is.
"Szerintem a legtöbben alábecsültük ezt a problémát, többet pattogunk a pályán, mint vártuk" - ismerte el a RacingNews365-nek Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. Azt tudtuk, hogy milyen hatásai vannak a ground effectnek, de ez most a tanulási folyamat és nem tudom, hogy meddig tart majd megoldani ezt a problémát. Maga a megoldás nagyon egyszerű lehet, de a teljesítményt optimalizálni kell, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki az autóból. Így már annyira nem egyszerű. Abban biztos vagyok, hogy előbb-utóbb mindenki megoldja és akinek előbb sikerül, az előnyben lesz" - tette hozzá Binotto.
Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatója szerint már Bahreinig is sokat léphetnek előre ezen a téren a csapatok, hiszen teljesen új autókról van szó, de ő is hozzátette, hogy mindenkit meglepett a jelenség ilyen erős megmutatkozása. Egyébként pedig egyetértett Binottóval: a probléma megoldása egyszerű, de úgy kell megoldani, hogy a lehető leggyorsabb maradjon az autó, ezen pedig dolgozni kell. Abban viszont biztos, hogy pár hónap múlva már senki nem fog erről beszélni.
Bumpy road to the top for Charles Leclerc!#F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022