Érdekes egybeesés volt, hogy éppen 2017 volt az az év, amikor az átmeneti fejlődést egy óriási bukás követte az év elején és világossá vált, hogy a Honda újabb, szenvedéssel teli évadnak néz elébe, mivel az erőforrást hatalmas tervezési hibákkal küldték pályára és hónapok teltek el, mire ezt orvosolni tudták. Az a szezon azonban így ismét kukázva lett, rengeteg technikai hiba és lassú motor az eredmény, a McLaren és Fernando Alonso pedig már nem is titkolta, hogy szabadulna a japán gyártótól.
Pedig éppen ekkor zajlottak le azok a fontos strukturális változások a Hondánál, ami a későbbi sikerek alapjául szolgált. 2018-ban a Toro Rosso oldalán már látszottak is a fejlődés egyértelmű jelei, egy évre rá, 2019-ben pedig már három futamot nyert Max Verstappen a Red Bull-Hondával.
Egyre megbízhatóbb és gyorsabb lett a motor, ennek eredményeképpen pedig 2021-ben a világbajnoki cím is összejött, tíz futamgyőzelemmel. Fernando Alonso pedig sem bosszúságot, sem sértődést nem érzett a holland egyéni világbajnoki címe láttán.
„Amikor a gyártó és a McLaren útjai kettéváltak, a Honda-erőforrások túl lassúak (és megbízhatatlanok) voltak ahhoz, hogy egyáltalán az élmezőnyhöz lehessen sorolni minket. Ám képesek voltak átszervezni mindent a jó irányba, emiatt hatalmas elismerésem a Hondának, hogy innen vissza tudtak kapaszkodni a győzelemig” – magyarázta Fernando Alonso a Formula1.co.uk hasábjain.
„Amikor a McLaren és a Honda szakítottak, a gyártó nem állt olyan szinten, hogy egyáltalán legmerészebb álmaikban is gondolhassanak a világbajnoki cím megnyerésére. Utána azonban kiváló munkát végeztek és ez kifizetődött. Kifejezetten örültem Masashi Yamamoto (Honda-főnök) sikere miatt, amikor Max győzött az idényzárón, én voltam az első, aki odament hozzá gratulálni. Boldog vagyok, hogy összejött nekik a siker. Kár, hogy most távoznak a száguldó cirkuszból, de remélem, vissza fognak térni” – tekintett előre Alonso.
Ahogy arról már olvashattunk, azért teljesen nem vonult ki a Honda a Red Bull mögül, bár innentől „Red Bull” néven gyártják erőforrásaikat, az istálló mérnökei még igen aktív segítséget kapnak a japán szakemberektől, leginkább abban, hogy a motort mindig a lehető legélesebbre, mégis legmegbízhatóbbra tudják beállítani, amivel Max Verstappennek ismét esélye lehet megnyerni a bajnoki címet.