DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Mercedes: Lewis nem számított az elengedésre

Nem volt idejük szólni Hamiltonnak, hogy Verstappen el fogja őt majd engedni – mondta el a címvédő vezető pályamérnöke, aki szerint egyértelmű volt, hogy a holland korábbi megmozdulása büntetést ér.

Több alkalommal is összecsapott a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj során Max Verstappen és Lewis Hamilton, de mind közül kiemelkedik a 37. körben történt két jelenet. Előbb egy VSC-fázis után tudta támadni az első kanyar külső ívén a brit az ellenfelét, aki viszont Interlagoshoz hasonlóan úgy védekezett, hogy közben a pályáról is lecsúszott. Bár Brazíliában ezért futni hagyták, most mégis a pozíció átadására kötelezték – ami a Mercedes vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin szerint számukra világos volt, hogy ennek kell történnie:

verstappen-hamilton-redbull-crash-szaudi-2021



„Úgy gondoltuk, rengeteg a hasonlóság a brazil esettel” – idézi a szakembert a RacingNews365.com szaklap. „Ha belül védekezel, és nem tudod bevenni a kanyart, ráadásul közben egy másik autót is leszorítasz a pályáról, az nem fair védekezés. Amikor elolvastuk a szabályzatot, miszerint nem lehet alapos indok nélkül elhagyni a pályát, s nem lehet azzal tartós előnyre szert tenni, akkor számunkra egyértelmű volt a helyzet. Akkor Michael Masi azt mondta nekik, hogy adják vissza a pozíciót, szóval úgy tűnt, nem vagyunk egyedül ezzel a véleménnyel. Maga a büntetés azért jött, mert nem adta át a pozíciót, nem pedig a pályaelhagyásért.”

A hely átadásának történt aztán az ominózus, a holland számára újabb büntetést érő ütközés a két világbajnoki aspiráns között, mivel egyikük sem szeretett volna elsőként érkezni a DRS-vonalhoz. Shovlin szerint az is a probléma része volt, hogy nem tudták értesíteni Hamiltont arról, hogy Verstappen elengedésre készül, ráadásul a Red Bull-os zavarba ejtően is helyezkedett a pályán:

„Nem volt időnk szólni Lewisnak, ezért nem is számított rá. És megnézve az autóból készült felvételeket, látható, miért volt ezzel gondja Lewisnak, mivel Max a pálya közepén haladt, miközben az aszfalt nagyjából pont háromautónyi szélességű. Nem tudhatta, hogy Max balra vagy jobbra fog húzódni. Max eléggé középen maradt és keményen fékezett, és Lewis is nagyjából 50 bar nyomással fékezéssel, később pedig a fékhatáron volt az autó, hogy megpróbáljon ne belemenni hátulról Maxba. Ennyit tudott tenni az elkerülése érdekében. Egyszerűen senki nem számítana rá, hogy ott fogják elengedni, s ha egy csapattárs elengedéséről van szó, akkor tudjuk, az hogyan fog bekövetkezni. Nem kellene másként megvalósulnia egy pozíció átadásának sem. Fel kell adnod azt a pozíciót.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: