DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Megbüntették Verstappent az ütközés miatt

A felügyelők szerint az ő jelentős és kiszámíthatatlan fékezése okozta az összeérést Hamiltonnal az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon, így tíz másodperces büntetést kapott – igaz, így is maradt második.

Az őrült Szaúd-arábiai Nagydíj a leintés után sem ért véget, hiszen a felügyelők beidézték Lewis Hamiltont és Max Verstappent az ütközésük miatt. Történt ugyanis, hogy Verstappen egy védekezés során a pályát levágva maradt ellenfele előtt, emiatt a csapat arra kérte, hogy adja át a pozíciót a britnek, aki azonban a holland lassításakor habozott, majd nekiment hátulról a Red Bullnak.

Christian Horner Red Bull-főnök azt feltételezte, hogy Hamilton nem akart Verstappen elé kerülni a DRS-aktiválási pontot megelőzően, s maga a hétszeres világbajnok is erről beszélt, hozzátéve, hogy nem volt tisztában vele, hogy a vb-éllovas vissza akarja őt engedni.

verstappen-hamilton-bunti-crash-dzsidda-redbull



Nos, a stewardok a felek meghallgatása, valamint a videofelvételeket és a telemetriai adatok áttanulmányozása után Verstappent látták bűnösnek, így tíz másodperces büntetéssel sújtották. Ez a Red Bull-os helyezésén nem változtat, marad a második helyen. Emellett két büntetőpontot is kapott a licencére, így jelenleg héttel rendelkezik.

A felügyelők indoklása szerint Verstappen jelentősen és kiszámíthatatlanul fékezett az ütközés előtti pillanatban, s ez vezetett a balesethez és a büntetéshez: „A 21-es kanyarban a 33-as autó azt az utasítást kapta a csapatától, hogy adja át a pozíciót a 44-es autónak „stratégiai” megfontolásból” – olvasható a stewardok közleményében. „A 33-as autó jelentősen lelassított a 26-os kanyarban. Ugyanakkor egyértelmű volt, hogy egyik pilóta sem akart vezetni a 3-as DRS-vonal előtt. A 33-as autó vezetője azt állította, azon gondolkodott, miért nem előzi meg őt a 44-es, miközben a 44-es autót vezető pilóta azt mondta, hogy akkor még nem volt tisztában vele, hogy a 33-as vissza akarja adni a pozíciót, ezért nem értette, miért lassít.”

„A 33-as autó büntetésének döntő szempontja az volt, hogy aztán a 33-as autó vezetője hirtelen és jelentősen fékezett, ami 2,4 g-s lassulást eredményezett. Bár elfogadjuk, hogy a 44-es előzhetett volna, amikor a 33-as először lassított, de megértjük, miért nem akart egyikük sem elöl lenni a DRS-vonal átszelésekor. Ugyanakkor a stewardok úgy ítélték meg, hogy a 33-as autó fékezése kiszámíthatatlan volt, s ez volt a fő oka az ütközésnek, így az ezért járó 10 másodperces büntetést osztották ki” – fogalmaztak a felügyelők, hozzátéve, hogy a szabályok által megadott időkereten belül fellebbezhetnek a csapatok a döntés ellen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: