DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Russell: Tanulnunk kell ebből a hétvégéből

Az első újraindításnál Nyikita Mazepin által felöklelt brit szerint szükségtelenül veszélyessé tették a dzsiddai pályát az apró kanyarokkal, így ezen változtatni kellene a jövő évi F1-es futamig.

Nem telt el tömegbaleset nélkül az amúgy is kaotikusan alakuló első Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj: az első piros zászlós megszakítást követően Charles Leclerc és Sergio Perez akadt össze, aminek köszönhetően utóbbi a falnak ütközött, az emiatt feltorlódó bolyban pedig Nyikita Mazepin hátulról belefutott George Russellbe. Pereznek és utóbbi párosnak természetesen azonnal véget ért a versenye, Russell pedig a kiesését követően némi kritikával illette a vadonatúj, utcai volta ellenére szupergyors dzsiddai pályát:

crash-dzsidda-dppi-1



„Ez eléggé elkerülhetetlennek tűnt: a 2-es kanyar meglehetősen széles és nyitott, egymás mellett is tudnak haladni az autók, aztán viszont nagyon gyorsan tölcsérszerűen beszűkül a pálya” – nyilatkozta a Williams brit pilótája a Motorsport.com hasábjain. „Beláthatatlan kanyarból jöttem, autók voltak mindenhol, ezért lelassítottam, majd teljes erőből eltaláltak hátulról. Szóval szerintem sokat kell tanulnia az autósportnak ebből a hétvégéből, mert hihetetlenül üdítő és izgalmas vezetni ezen a pályán, de biztonsági és versenyzési szempontból komolyak a hiányosságok. Felesleges balesetek történhetnek az ilyen beláthatatlan részeknél, amelyek még csak kanyarnak sem számítanak az F1-ben, de szükségtelen veszélyt jelentenek.”

Arra a kérdésre, hogy szerinte változtatni kellene-e a pályán a márciusban következő újabb szaúdi verseny előtt, így felelt Russell: „Szerintem tanulni kell az ilyen tapasztalatokból. Nem lehet senkit hibáztatni, hogy egy hihetetlen versenypályát akartak létrehozni, és végső soron ez sikerült is. De szerintem senki nem látta előre, mi történhet ezekben a beláthatatlan kanyarokban. Véleményem szerint igen, szükség van pályaátalakításokra, rengeteg van ebből az apró hajlatból, amelyek teljesen szükségtelenek. Egyszerűen egy egyenest csinálhatnának a 2-es és 4-es, valamint a 22-es és 27-es kanyarok között. Van ott öt kanyar, ami még DRS-sel együtt is simán padlógázas. Nem tudom, milyen korlátjai vannak ennek, de úgy vélem, ha abból egy egyenest csinálnak, azzal drasztikusan lehet javítani a biztonságon. Szerintem a források megvannak itt hozzá, ez nem lehet tényező, és a biztonság az első. Ha apró változtatásokkal is jelentősen csökkenteni tudjuk a veszélyt, akkor nincs kérdés.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: