DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Binotto: Hamilton előnye nem kizárólag az új motor miatt volt

Ha valahol, akkor a Ferrarinál tudják, mennyire sokat számíthat egy domináns motor megléte vagy hiánya. A Scuderia csapatfőnöke úgy véli, Lewis Hamilton fölénye nem csak az erőforrásnak volt köszönhető.

2019-ben a vörös istálló egy aerodinamikailag nem valami ütős, ám motorerőben mindenkit felülmúló gépet vitt pályára, ami három futamgyőzelmet eredményezett. A fő riválisok (leginkább a Mercedes és a Red Bull) azonban folyamatosan zúgolódtak, hogy szerintük az erőforrás nem lehet szabályos.

Ezt Austinban egy szigorú vizsgálat követte, ami után a Ferrarik látványosan visszaestek és azóta sem sikerült ebből igazán kilábalni. Bár nyíltan sosem jelentették ki, hogy a vörösök csaltak volna a motorjukkkal, a paddockban az ellenfelek a hirtelen visszaesést és az FIA jelentését egy beismerő vallomásnak tekintették.

Brazíliában a Mercedes állt elő valami csodával, mivel Lewis Hamilton egyenesbeli tempója olyan elképesztő volt, hogy tarthatatlannak bizonyult. Időmérős kizárás és motorcserés büntetés ellenére is viszonylag könnyedén nyerte meg a futamot Max Verstappen előtt. Helmut Marko szerint a Mercedes olyan motort rakott Hamilton autójába, ami inkább rakéta.

Bottas is javult, de azért Hamilton szignifikánsan gyorsabb volt nála is


Egy másik rivális istálló csapatfőnöke, Mattia Binotto azonban nem gondolja, hogy ennyiből állt a hétszeres világbajnok fölénye. „Őszintén mondom, hogy nem hiszem, hogy ez kizárólag az új motoron múlott volna. Pályáról pályára változnak az erőviszonyok, van, hogy egy versenyautó sokkal jobban alkalmazkodik egy pályához, mint egy másikhoz. Mexikóban a Red Bullnál volt az előny, Sao Paulóban pedig a Mercedesnél” – ecsetelte véleményét Mattia Binotto a Sky Italia hasábjain.

„Valtteri Bottas láthatóan feljavuló teljesítményén is le lehetett mérni ezt, pedig ő nem kapott új motort. A Bottas és Hamilton közti különbség pedig nem volt olyan nagy. Ami most a legjobban számítani fog a világbajnoki küzdelemben, hogy a két nagy rivális autóját hogyan sikerül felkészíteni a következő nagydíjakra. A következő pályákból kettő teljesen ismeretlen lesz a mezőny számára (Katar és Szaúd-Arábia).”

„Ami minket illet, harmincegy és fél pontos előnyre tettünk szert a McLarennel szemben, ami a szezonkezdet óta a legnagyobb pontkülönbség. Már csak három futam maradt hátra, ez jelentős előnynek számít, de még nem örülünk előre, mert a megbízhatóság kulcsfontosságú lesz a következő helyszíneken is” – tette hozzá Binotto.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: