DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Wolff nem akarta elhinni a kizárást

A Mercedes F1-es főnöke azt hitte, megússzák Hamilton diszkvalifikálását, miután állításuk szerint az időmérő közben sérült meg a szárnya. A sprint után azonban így is bizakodó az esélyeket illetően.

Nem sokkal a sprintkvalifikáció startja előtt derült ki, hogy Lewis Hamiltont kizárták a DRS-sel kapcsolatos szabálytalanság miatt az időmérőről, így az első helyett az utolsó rajtkockából kellett startolnia a 24 körös szombati futamon Interlagosban. A Mercedes bosszúsága aztán a félórás verseny során valamelyest enyhült, hiszen Valtteri Bottas lerajtolta Max Verstappent és győzelmével bezsebelte a pole-t, miközben Hamilton egészen az ötödik pozícióig kapaszkodott előre. Toto Wolff így értékelte a sprintet a Sky F1 kameráinak:

„Néha előfordul a Formula-1-ben, hogy a legnagyobb frusztráció után ilyen csodás 60 percet láthatunk. Valtteri teljes mértékben irányította a versenyt, remek volt alatta az autó, nagyszerű volt a stratégia és az egyenesbeli tempója, és nem engedte közel a másik srácot. Lewis tizenhatot előzve lett ötödik [valójában csak tizenötöt – a szerk.], ez nyilván remek volt arra, hogy egy pillanatra elfelejtsük a politikai játszmákat és pusztán a versenyzésre koncentráljunk.”

wolff-interlagos-2021-dppi



A verseny után Wolff Hamiltonnak azt üzente a rádión, hogy „megb***unk mindenkit” – erről és a kizárásról így vélekedett a Mercedes csapatfőnöke: „Nem a szabályokra értettem. Alapvetően ez a hozzáállásunk. Tegnap vizsgálták meg az autónkat, és ma két órával a futam előtt kaptuk az értesítést, hogy kizártak minket, ami szomorú, mert vannak procedúrák a Formula-1-ben, amiket követnünk kell.”

„A létező legkisebb különbséggel buktuk el az egymást követő teszteket, a múltban ez azt jelentette, hogy ki kellett javítanunk. Láthattuk múlt hétvégén a Red Bull hátsó szárnyával, korábban pedig mi is cserélhettünk több elemet sérülés esetén. Ott hagytuk nekik a szárnyat, hogy felvághassák akár ezer darabra. Mi nem nézhettük meg, de a szárny egyszerűen megsérült az időmérőn, viszont ezekaz évek egyáltalán nem számítottak. De hogy igazságosak legyünk, a felügyelők a munkájukat végeztünk, mi nem teljesítettük a tesztet, s az érvelésüket tiszteletben kell tartanunk. Ezért is döntöttünk úgy, hogy nem fellebbezünk: filozófiai okokból. Ha a felügyelők így döntöttek, akkor azt méltósággal el kell fogadnunk.”

Wolff, aki fentebb a rivális csapat mexikói gondjaira utalt, ahol a felügyelők megengedték, hogy igazítsanak a szárnyon a harmadik szabadedzés és a kvalifikáció között a problémáik miatt, később elismerte, hogy tényleg meglepte, hogy diszkvalifikációra került sor: „Délutánig azt hittük, rendben van, hogy megsérült a szárny. Ez azt jelentette, hogy teljesítményhátrányt is szenvedtünk. Nem akartam elhinni, hogy kizártak minket. Azt hittem, Ron Meadows viccelődik WhatsAppon” – fogalmazott a csapatvezető. A Mercedes egyébként arról beszélt még a sprint előtt, hogy azért sem tudták bizonyítani az igazukat, mert a kérdéses alkatrészt lefoglalta az FIA.

Ami a vasárnapi esélyeket illeti, Wolff Bottas és Hamilton tempóját látva bizakodó: „Úgy hiszem, jól működik itt az autónk. Láttuk, hogy 23 körös távon nem szenvedtünk egyáltalán a gumikkal. A holnapi ismét egy másik játszma lesz, mert sokkal melegebb lesz. De legalábbis az biztató, hogy képesek vagyunk előzni. Lewis pedig nem a huszadik, hanem a tizedik helyről fog indulni, Valtteri pedig ott van a pole-ban, és nyilván a győzelemért fog hajtani. Egyértelműen biztatóbb a helyzet, mint volt másfél órája.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: