DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Mercedes: Brazíliában közelebb lehetünk a Red Bullhoz

Bár a múltban hasonlóan nem tartozott az erős pályáik közé Interlagos, a címvédő istálló csapatfőnöke és vezető pályamérnöke is optimistább az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj előtt.

Noha az időmérő után még úgy tűnt, a Mercedes meglepheti a Red Bullt a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, a futamon már a várt képet láthattuk a két élcsapat között: Max Verstappen simán nyert, Lewis Hamiltont pedig még Sergio Perez is meghajszolta a második helyezésért. A magaslaton fekvő mexikói helyszín korábban sem feküdt a Mercedesnek, s ugyanez volt a helyzet alapvetően a soron következő Interlagosszal is. Toto Wolff, a vb-címvédő alakulat csapatvezetője ennek ellenére is bizakodóbb a Sao Pauló-i Nagydíj előtt:

„Mexikót tartottuk az egyik legrosszabb pályánknak, most pedig Brazília jön, ahol nem sokkal szerepeltünk jobban a múltban. De hisszük, hogy jó autónk van, és közelebb lehetünk a Red Bullhoz, mint itt voltunk. Reméljük, meg tudjuk törni a mintát, mivel korábban Red Bull-os pályának számított. Mindent bele fogunk adni, és megpróbálunk visszavágni.”

mercedes-redbull-dppi-mexiko



Osztotta Wolff álláspontját Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke is, aki szerint az időjárás is fontos szerepet játszhat a mostani hétvégén: „Az időjárás alapvetően eléggé instabil arrafelé. Lehet, hogy egyik nap 50 fokos a pálya, másnap meg özönvíz van. Ha forróság lesz a pályán, akkor szerintem az talán feléjük billenti a mérleg nyelvét, némi felhőzet nekünk kedvezne. De amiből előnyük volt Mexikóban, hogy képesek voltak még egy lépéssel növelni a hátszó szárnyon a leszorítóerőt ahhoz képest, amit a maximális leszorítóerőt generáló szárnyukkal el szoktak érni. Nekünk viszont ez az a szárny volt, amivel általában megyünk, és úgy látszik, hasonló méretű szárnyak esetén több leszorítóerővel rendelkeznek, ez pedig a kezükre játszott. Brazíliában ez kevésbé jelenthet problémát, de nehéz jósolni, s akárcsak itt, az autónk gyengeségeit fogjuk nézni igyekszünk őket minimalizálni.”

Shovlin arról is beszélt, hogy a mexikói Red Bull-fölény ellenére arra számítanak, hogy a hátralévő négy helyszínen – amelyből kettő (Katar és Dzsidda) mindenkinek ismeretlen lesz – ide-oda változhatnak az erőviszonyok a vb-címért harcoló két istálló között:

„Általában a szezon ilyen kései szakaszában már valamelyest beállnak az erőviszonyok, most viszont még mindig elég nagy az ingadozás. Lesznek pályák, amelyek kedvezni fognak nekünk. Nagyon erős versenyeink voltak Törökországban és Szocsiban, s elég sok jó futamunk volt a nyári szünet óta. Szóval egyszer fent, egyszer lent – ez lesz a helyzet. Összességében kissé előttünk járnak, de ezt befolyásolja az időjárás, a pályahőmérséklet – ezek mind szerepet fognak játszani. De a legjelentősebb tényező a pályák karakterisztikája lesz. Úgy tűnik, ha olyan pályán vagyunk, ahol kicsit alulkormányzottak az autók, mi megyünk kicsit jobban, míg az utóbbi két versenyen a hátsó gumik túlmelegedése játszotta az egyik főszerepet, s az egyértelmű, hogy ilyen téren előnyben vannak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: