Jó néhány körön keresztül a zsebében érezhette a győzelmet a Mercedes, ám Max Verstappen megállíthatatlan volt és egészen az utolsó körig kitartott a végletekig elkopott abroncsokon. Lewis Hamilton így csupán a dobogó második fokára állhatott fel, 12 pontos hátrányba sodorva magát egyéniben.
„Úgy gondolom, érdekes stratégiai játszmákat és jó versenyzést láthattunk ma. A végén úgy gondoltuk, lesz egy nagy sanszunk, de ez csak nem volt elég” – kezdte Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. „Az a pillanat, amikor elég közel érsz a másik autóhoz, mindig nagyon nehéz.”
A riválisok taktikája eleinte jobbnak bizonyult, ugyanis miután Hamilton lerajtolta a bajnoki éllovas Verstappent, az első kiállásnál elévágással visszaszerezte pozícióját a holland. A későbbiekben azonban sokkal inkább a Mercedes profitált az újabb korai kiállásból. Erről Wolff is hasonlóan vélekedik.
„A Red Bull első kiállása szuperagresszív és merész húzás volt. Mi is ezt csináltuk Bahreinben. A második aztán már nem sült el ilyen jól, ezért azt gondoltuk, így el tudjuk kapni őket, de végül megérdemelten győztek” – vélekedett Wolff. „Nekem személy szerint a második hely jobb eredmény, mint amire számítottam” – zárta gondolatait.
A konstrukrői bajnokságban a Mercedes előnye az USA Nagydíj után 23 pontra csökkent, ugyanis amellett, hogy Verstappen az élen zárt, csapattársa, Sergio Perez szintén a dobogón végzett, méghozzá harmadikként.