DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Újabb Mercedes-trükköt gyanít a Red Bull

Továbbra is a rivális F1-es alakulat egyenesbeli tempóját figyelgetik az energiaitalosok, Christian Horner csapatvezető ugyanakkor már nem a motorra, hanem más eszközre gyanakszik.

Az elmúlt versenyeken többször is hallhattuk a Red Bulltól, hogy nagyot lépett előre a Mercedes a végsebesség és az egyenesbeli tempó terén. Különösen a legutóbbi Török Nagydíjon volt ez téma, ahol a tanácsadó Helmut Marko úgy fogalmazott: olyan, mintha nyitott DRS-sel mennének a rivális csapat autói.

A téma az austini szabadedzések során is előkerült, főleg a délelőtti tréning kapcsán, ahol Lewis Hamiltonék nagy fölénnyel kezdtek az energiaitalosokhoz képest. Christian Horner Red Bull-főnök szerint ez főként az egyeneseknek köszönhető: „Az egyenesbeli tempójuk jelentősen javult az utóbbi időben, s míg korábban ezt kompenzálni tudtuk a kisebb szárnyakkal, most a közelükbe sem tudunk kerülni” – nyilatkozta a Motorsport.com szaklapnak.

hamilton-austin-day1-mercedes



Az ugyanakkor változás, hogy a Red Bullnál eddig elsősorban arra gyanakodtak, hogy a Mercedes a motorja kapcsán talált valami trükköt, most azonban már mást „okolnak” az ellenfél feljavulásáért. Horner ugyanis a Sky Sports adásában rávilágított: az egyenesekben lejjebb ereszkedik a Mercedesek hátulja, így a felfüggesztésnél sejtenek egy rejtélyes „eszközt”.

„Úgy vélem, a Mercedes nyilvánvalóan optimalizálta az egyenesbeli eszközüket, amelyet képesek használni az ilyen típusú pályákon. Ha megnézzük az autók hátulját, láthatjuk, mennyire lejjebb ereszkedik. Úgy gondolom, Törökországban ki tudták használni ezt az erősségüket” – fogalmazott Horner. A jelenségre onboard felvételek segítségével egyébként a korábbi F1-es pilóta, a jelenleg szakértőként dolgozó Paul di Resta is felhívta a figyelmet – ahogy arra is, hogy ez nem egyedi trükk, viszont a Mercedes alighanem tökéletesítette a rendszert.

Természetesen minderről Toto Wolff véleményét is kikérték, az Ezüst Nyilak vezetője ugyanakkor igyekezett kisebbíteni a jelentőségét: „Ez egy olyan sport, ahol a résztvevők mindig megpróbálnak találni valami titkos fegyvert. Az én tapasztalatom szerint nincs ilyen, inkább az apró dolgokkal lehet előnyre szert tenni. Próbáljuk megérteni az autónkat és jobb köridőt elérni anélkül, hogy figyelnénk ezekre a ’zajokra’.”

Arra a kérdésre, hogy minek volt köszönhető az isztambuli fölényük, Wolff a beállítások tökéletesre hangolásával felelt, ahogy a COTA-n is hasonló okokból muzsikáltak jól az első pénteki edzésen: „Megtaláltuk a megfelelő egyensúlyt a légellenállás és a tapadás között. Másrészt nagyon gyorsak voltunk a tempós kanyarokban, s a lassúakban is egálban vagyunk a Red Bull-lal. Úgyhogy összességében nagyon egyben van az autó” – mondta el a csapatfőnök. A második tréning egyébként már kevésbé alakult erősen a Mercedes számára, Hamiltonnak nem is tetszettek a változtatások.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: