DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Horner: Szocsi a Mercedes felségterülete, de…

Az F1-es Orosz Nagydíj helyszínén egyelőre veretlenek az Ezüst Nyilak, a Red Bull csapatvezetője így komoly kihívásra számít – viszont szerinte így sem akkora hátrány ott Verstappen rajtbüntetése.

A két vb-aspiráns Formula-1-es Olasz Nagydíjon történt ütközéséért Max Verstappent találták „túlnyomórészt” hibásnak a felügyelők, akik így három rajthelyes büntetéssel sújtották a hollandot a soron következő Orosz Nagydíjra. Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője ugyanakkor nem nagyon aggódik a szankció miatt, szerinte Szocsiban ugyanis az nem jelent nagy hátrányt – az már annál inkább, hogy a pálya 2014-es debütálása óta csak Mercedes-győzelem született rajta:

mercedes-redbull-dppi-monza



„A Mercedes felségterülete volt eddig. Én fejben Monzát és Szocsit Mercedes-pályaként tartom számon, úgyhogy kihívást fog jelenteni” – idézi Hornert a Formula1.com. „Ott van még Max rajthelybüntetése is, de Szocsiban az nem számít akkora hátránynak, köszönhetően az első kanyarig vezető szélárnyékozásnak. Megnéztem a korábbi Orosz Nagydíjak eredményeit, és 2018-ban Max az utolsó helyről az elsőre jött fel, mielőtt ki kellett állnia a bokszba. Tavaly a második helyen végeztünk ott, de még sosem nyertünk azon a pályán… Már várom, hogy meglássuk, hogyan boldogulunk.”

Horner magáról a balesetről is újfent elmondta a véleményét: „Mindkét versenyző tudta, hogy elöl kell lenniük, mivel nehéz előzni. Max szerette volna továbbvinni a lendületet, Lewis pedig megőrizni a pályapozíciót. Kellemetlen ütközés volt, de… ugyanaz a véleményem ma is: mindketten kivették belőle a részüket, és nehéz lenne az egyiküket jobban hibáztatni érte. Az FIA ez esetben mindkét pilótára ugyanazt a büntetést szabhatta volna ki, de úgy ítélték meg, Max volt jobban hibás, és mivel már kiesett a versenyből, az egyetlen opció a rajtbüntetés volt, amit elfogadunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: