Max Verstappen és Lewis Hamilton nagyjából a Formula-1-es Olasz Nagydíj távjának felénél ütközött össze az első sikánban. A felügyelőség természetesen azonnal jelezte, hogy vizsgálni fogja a két világbajnoki rivális balesetét, s mind a Mercedes, mind a Red Bull versenyzőjét berendelték magukhoz 17 óra 15 percre.
Nos, a stewardok a két pilóta meghallgatása és a felvételek megtekintése után ítéletet hoztak: Verstappent három hellyel hátrébb sorolják a soron következő futamon, azaz a két hét múlva esedékes Orosz Nagydíjon. Emellett két büntetőpontot is kapott, ám ez az első két egység, amit begyűjtött a licencére a holland.
A felügyelők indoklása szerint a felvételek alapján Hamilton ugyan elkerülő ívet választott a sikánban, de az ő pozíciója miatt hajtott Verstappen a rázókövekre. Ugyanakkor a holland nem ért még ellenfele mellé teljesen az 1-es kanyar felé menet, így a stewardok véleménye szerint túl kései volt a manőver ahhoz, hogy jogot formáljon arra, hogy Hamiltonnak helyet kelljen hagynia maga mellett. Így végül a felügyelőség úgy ítélte meg, hogy bár a mercedeses is kormányozhatott volna jobban jobbra, összességében elfogadható volt a helyezkedése, s így „túlnyomórészt” a Red Bull-os a felelős a történtekért.
A hivatalos dokumentumban a felügyelők hangsúlyozzák, hogy a vizsgálat során csak magát az incidenst vették figyelembe, annak következményeit – azaz hogy mindkét vb-aspiráns kiesett – nem.
Magának a büntetésnek egyébként lehet, hogy nem lesz akkora jelentősége a világbajnoki küzdelem szempontjából, mint gondolnánk, a tudósítók szerint ugyanis a Red Bull fontolgatta, hogy Szocsiban rakja be Verstappen autójába a negyedik motort, ami miatt eleve a mezőny végére küldenék a vb-éllovast.