Hatalmas harc zajlik idén a világbajnoki címért Lewis Hamilton és Max Verstappen között. A brit pilóta Michael Schumacher rekordját dönthetni meg, ha képes lesz megszerezni a nyolcadik világbajnoki győzelmét, míg holland riválisa számára ez az első ilyen lehetőség az eddigi pályafutása során.
A csata nagyon kiélezett, ez pedig nem csak a pontversenyen látszik meg, a két pilóta ugyanis a pályán is összecsapott már több alkalommal, melynek két esetben is csúnyább ütközés lett a vége. Az osztrákok korábbi F1-es versenyzője, Alexander Wurz jelenleg televíziós szakértőként dolgozik, elmondása alapján pedig a nézettségi adatok is megnőttek az idei szezon eseményeinek köszönhetően.
„Ausztriában jelenleg nincs olyan F1-es versenyzőnk, mint mondjuk Hollandiában Verstappen. Annak ellenére, hogy nincs ilyen szintű pilótánk, a nézettségi adatok óriásit emelkednek hazánkban, ami nagyszerű. Azt is látjuk, hogy a fiatalabbak egyre több F1-es futamra kapcsolnak oda, ami még fontosabb. Ezek a hibák azért történnek, mert nagy nyomás nehezedik a csapatokra és a versenyzőkre egyaránt. A nyomás miatt azt látjuk, hogy még a legjobbak is hibázhatnak és a rajongók pontosan ezt akarják látni. Azt, hogy a pilóták a státuszuk ellenére is emberek maradnak. Szerintem ez azért történik, mert nagy csatákat látunk az F1-ben, ahol hibázhatnak. Hamilton például rosszul rajtolt a monzai sprint kvalifikáción” ─ idézte Wurz szavait a RacingNews365.
Az osztrák nem csak a világbajnoki cím két nagy esélyeséről beszélt, de szóba került a sprintkvalifikációs formátum is, melyet idén eddig két helyen próbáltak ki, a Brit és az Olasz Nagydíjon.
„Néha úgy gondolom, hogy az F1-nek hagynia kellene a dolgokat úgy, ahogy vannak, hogy jó egyensúlyt találjunk. Például nagy csatát láthatunk a jelenlegi generációs autókkal is. Ettől függetlenül mindig a termékünk javításán kell dolgoznunk, ezért is érdekes látni, hogy milyen következményekkel jár a Sprintkvalifikáció. Ez megváltoztatja a versenyhétvégéket és szükségünk van egy kis időre, hogy jó véleményt alkossunk a koncepcióról.”
„Nem lehet csak magunknak nézni, a szurkolókat is be kell vonni a folyamatba. Tudnunk kell, hogy mit gondolnak és a rajongóktól gyűjtött információkat fel lehet használni a fejlődéshez. Az üzletvitel modern módját látjuk abban, hogy kipróbálsz dolgokat, majd a visszajelzések alapján optimalizálod a modellt. Szerintem ez egy jó döntés volt az F1-től, szóval egyelőre folytatni kell ezt a hétvégi formátumot. Próbáljuk ki a koncepciót még néhány futamon, aztán meglátjuk, mit gondolnak a szurkolók” ─ zárta gondolatait Wurz.