DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

A guminyomás miatt szenvedhetett Katarban a Ferrari

Legalábbis ez Frederic Vasseur megérzése: a Scuderia F1-es főnöke szerint a hétvége első körétől az utolsóig szenvedtek a beállításokkal.

A guminyomás miatt kerülhetett újabb mélypontra a Ferrari a hétvégi Formula-1-es Katari Nagydíjon – vélekedett Frederic Vasseur, aki szerint olyanok voltak az abroncsaik, „mintha léggömbök lennének”.

Az előző években tapasztalt gumiproblémák miatt a Pirelli elővigyázatossági okokból 25 körben maximalizálta az egy szetten megtehető távot a katari hétvégén, emellett az előírt minimum guminyomásnál is a szokottnál magasabb értéket határozták meg.

ferrari-katar-1-f1



Különösen ez utóbbi sújthatta a Ferrarit, amely látványosan szenvedett a lusaili pályán: Lewis Hamilton a sprint- és a rendes időmérőn is kiesett a Q1-ben, majd pontot sem szerzett, és Charles Leclerc is mindössze egy nyolcadik helyet és négy pontot tudott összekaparni.

„Csapatként meg kell próbálnunk megérteni, mit csináltunk rosszul ezen a hétvégén” – értékelt a futam után a konstruktőrök között már biztosan negyedik helyen záró vörösök csapatvezetője.

„Amit egyelőre látok, az alapján ennek a guminyomáshoz, az előírásokhoz van köze, egész hétvégén kicsit olyan volt, mintha léggömbök lennének, és nehezen birkóztunk meg ezzel. Ugyanakkor mindenki számára ugyanaz volt a helyzet, vagyis ez azt jelenti, hogy mi rosszabb munkát végeztünk, mint a többiek.”

Arra a kérdésre, hogy számított-e ennyire gyenge teljesítményre, amikor már tavasszal leállították a 2025-ös autó fejlesztéseit, ahogy azt Vasseur elárulta Katarban, így felelt a Ferrari-vezér:

ferrari-katar-2-f1

„Hogy őszinte legyek, nem, de végső soron nem kell mindent összekevernünk, hiszen Austinban még dobogóra álltunk, ami azt mutatja, hogy ez nem csak a fejlesztéseken múlik. A többiek sem fejlesztett Austin és a mostani verseny között.”

„Úgy vélem, ezen a hétvégén sokat küszködtünk a beállításokkal, és valószínűleg ennek köze van a guminyomással kapcsolatos előíráshoz. Az elsőtől az utolsó körig szenvedtünk. Talán vasárnap még jobb is volt kicsit, de tényleg csak minimálisan. De ez csak része a magyarázatnak, a lényeg, hogy ezen a hétvégén az első körtől kezdve nehéz helyzetben voltunk a beállításokkal.”

Vasseur arra is rámutatott, hogy pluszban súlyosbította a helyzetüket az F1-es mezőny szorossága, aminek köszönhetően két tizedmásodperces lassulás akár tízhelyes hátraesést is jelenthet az eredménylistán.

„Ez azt jelenti, ha kikerülsz a megfelelő tartományból, pozíciók tömkelegét veszíted, És egy ilyen pályán, ahol nem egyszerű előzni a nyomvonal miatt, és a kötelező két kiállás miatt alig van gumikopás, el is felejtheted a felzárkózást.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: