DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Ross Brawn: Ilyet még én sem láttam soha

Szokásos futam utáni elemzésében méltatta a magyarországi verseny fordulatosságát, illetve Fernando Alonso, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton kiemelkedő teljesítményét Ross Brawn, Jolyon Palmer pedig az elsőkörös baleset okait mutatta be pilótaszemmel. Két neves szakértő véleménye következik a Magyar Nagydíjról.

„Az első kanyaros összeérés mindenkit frusztrált, hiszen megint elvettek tőlünk egy ígéretesnek tűnő csatát a két világbajnoki éllovas között” – kezdte mondandóját Ross Brawn, a Forma–1 sportszakmai igazgatója. „Az, hogy a Red Bull elvesztett másfél autót a rajtot követően, megfosztott minket attól, amit minden szurkoló tűkön ülve várt: Mercedes kontra Red Bull. Utána egy igen furcsa látványban volt részünk, amikor Lewis egyedüliként állt fel a rajtrácsra a piros zászló után. Ilyet még soha ezelőtt nem láttam, viszont ez egy elképesztően érdekes futamot eredményezett, ami csodálatos versenyzést hozott az egész mezőnyben.”

 



Jolyon Palmer versenyzői nézőpontból közelítette meg az első körös drámát: „Az egész hétvégén száraz volt a pálya, még a futam előtti kivezető körök alatt is. Az eső időzítése miatt az egyetlen kör, amin kitapasztalhatták a pilóták az autójuk viselkedését ilyen körülmények között, a felvezető kör volt, ami természetesen a versenytempónál jóval alacsonyabb sebességgel zajlott” – érvelt a Renault korábbi versenyzője. „Így megtalálni a megfelelő fékezési pontot az első kanyarba úgy, hogy normál tempó mellett tizenkilenc másik autó ölel körül szorosan, szinte lehetetlen.” A versenyfelügyelők nem voltak ilyen együttérzőek, mert a mercedeses Valtteri Bottason és az Aston Martin-os Lance Strollon kívül mindenkinek sikerült balesetokozás nélkül teljesítenie az első kanyart, így mindkét pilóta öt rajthelyes hátrasorolással és két büntetőponttal gazdagodott.

„Számos nagyszerű teljesítményt láthattunk a Hungaroringen” – folytatta Ross Brawn. „Mick Schumacher rendkívül vakmerő, de fair védekezést mutatott be Max Verstappennel szemben egy olyan autóban, ami messze alulmarad teljesítményileg. Utána ott volt Fernando és Lewis hatalmas csatája. Örülök, hogy Fernando nyerte a nap versenyzője címet, mert én is rá szavaznék, szokásához híven nagyon keményen, de korrektül védekezett. Tudom, hogy Lewis panaszkodott egy kicsit a spanyolra, de szerintem nem volt vele probléma, mindig pont elég helyet hagyott. Briliáns csata volt, remélhetőleg a szezon második felében sok ilyet látunk még!”

 „A másik esélyese a nap versenyzője címnek Lewis volt” – tette hozzá Brawn. „Sokan nagyon könnyedén átsiklanak az eredményei felett, pedig most is egy olyan pályán jött fel az utolsó helyről a dobogóra, amin nem lehet előzni, lenyűgöző volt. Megúszta az első körös balesetet és azt sem hagyta, hogy a taktikai hiba az újraindításnál kizökkentse őt.”

Ross Brawnnak Sebastian Vettelről is megvolt a véleménye: „A mostani magatartásával, teljesítményével és hozzáállásával úgy érzem, visszatért a régi Sebastian. Ezért csalódáskeltő számára és a csapatának is, hogy kizárták a versenyt követően túl kevés fennmaradó üzemanyag miatt. Annyira közel volt a győzelem megszerzéséhez, ezt a teljesítményét öröm látni. Nem hibázott, és keményen megdolgoztatta Esteban [Ocont]. Az a lassú kerékcsere lehetett az oka annak, hogy nem került Esteban elé, legalábbis szorosabb csata lehetett volna kettejük között akkor, amikor a francia rivális kihajtott a bokszutcából. Ahogy Fernando, Sebastian is újjászületett.”

Vajon képes lesz átvinni Vettel a jó formáját az évad második felére? Látunk-e még idén ennyire izgalmas csatákat, amiktől a szurkolók a körmüket rághatják? A „száguldó cirkusz” augusztus 27-29-én folytatja a szezont a belgiumi Spa-Francorchamps-ban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: