DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Mercedes: Hiba volt nem kihívni Lewist

Bár Toto Wolff eleinte még helyesnek nevezte a döntést, miszerint az újraindításnál nem váltottak a többiekhez hasonlóan slick gumira, a Mercedes technikai igazgatója már elismerte a hibát.

A Formula-1-es Magyar Nagydíj egyik legemlékezetesebb pillanata volt, amikor a piros zászlós megszakítást követő újraindításnál a felvezetőkör végén Lewis Hamiltonon kívül mindenki kiállt a bokszba, hogy a felszáradt aszfalt miatt intermediate gumikról slickekre váltson, így csak a hétszeres világbajnok állt fel a rajtrácsra. Ezzel a brit a mezőny végére került, amikor egy körrel később megejtette a cserét, s onnan végül a harmadik helyre tudott visszazárkózni.

Bár a pályán maradással alighanem egy biztos(nak tűnő) győzelmet dobott el a Mercedes, Toto Wolff csapatfőnök a futam után még kiállt a döntés mellett. Néhány nappal később aztán Mike Elliott, a vb-éllovas istálló technikai igazgatója a csapat szokásos értékelő videójában már elismerte, hogy hibáztak – de azt is elmagyarázta, miért volt nehéz dolguk:

hamilton-mercedes-boksz-hungaroring-1



„Figyelembe kell venni, hogy az ilyen jellegű döntések mindig rettenetesen trükkösek. Azon bíbelődtünk, milyen gumikat rakjunk fel az első rajtnál, és kiderült, hogy az intermediate volt a jó választás, hiszen elkezdett esni az eső a felvezetőkörön. Azon is tépelődtünk, milyen gumit tegyünk fel a piros zászló után, és egyértelműen minden autóra az interek kerültek fel. A rajtrácsra vezető körön viszont a többiek nyilvánvalóan meggondolták magukat, és nekünk is így kellett volna tennünk.”

„Viszont az az igazság, hogy nekünk ez sokkal nehezebb, mint más csapatoknak. Ha te vagy az élen haladó autó, nem látod, mit csinálnak a többiek. Ha hátrébb haladsz a sorban, láthatod, a többiek hogyan döntenek, s annak megfelelően gondolhatod meg magad. Ezt az új „bizonyítékot” pedig az előnyödre tudod fordítani.”

Elliott azt is elmondta, milyen szempontokat kellett még mérlegelniük: „A másik probléma az volt, hogy a miénk az első garázs a bokszutcában. Ha kiálltunk volna, akkor az összes autó elhaladt volna a bokszunk mellett, Lewis számára pedig nehéz lett volna visszaállni, és ez késleltetett volna minket. Ha pedig megpróbáltuk volna beerőszakolni magunkat a sorba, akkor összeütközhettünk volna egy másik autóval, ahogy azt láthattuk is másnál.”

„Azt néztük, mi lehet a legjobb stratégia számunkra, s úgy gondoltuk, konzervatívak leszünk ebben a tekintetben. A fő riválisunk hátrébb volt, és nem akartunk ostoba hibát elkövetni azzal, hogy ütközünk egy másik autóval. Mint kiderült, jobban jártunk volna, ha behívjuk a bokszba, még ha várnunk is kellett volna a sor miatt” – ismerte el a szakember, aki hozzátette: számításaik szerint nagyjából az ötödik-hatodik hely környékére estek volna vissza a bokszba érkező sor miatt, amennyiben Hamilton is kiállt volna slick abroncsokért.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: