DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

A McLaren nem tart igényt a kárrendezésre

A Bottas-Stroll kettős alapos rombolást végzett a Magyar Nagydíjon, nemcsak kiesést, hanem anyagi károkat is okozva több csapatnak is. A legújabb téma ezáltal most, hogy rendezze-e a vétkes a számlát.

A kiesés egyébként is a legkeserűbb érzés egy F1-es csapat életében, de sokszorosan tud fájni, ha a bajnoki tabellán elfoglalt hely elvesztésével vagy épp anyagi károkkal jár. A Magyar Nagydíj első kanyarjának eseményeibe öt csapat pilótái is belekeveredtek, közülük pedig a legrosszabbul a Red Bull és a Ferrari járt. Mindkét csapat autóiban olyan mértékben sérült ugyanis az erőforrás, hogy már most látják, nem fogják kihúzni motorcsere és rajtbüntetés nélkül a szezont.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a verseny után gúnyosan érdeklődött Toto Wolfftól a médián keresztül, ugyan fizeti-e csapata a javítási költségeket, nem sokkal később pedig a ferraris Mattia Binotto is felvetette, legalább ilyen esetben illene, hogy a vétkes fél állja a számlát. A Mercedes és az Aston Martin egyelőre nem kommentálta a javaslatot, a McLarentől azonban érkezett állásfoglalás.



Ugyan ők sem ússzák meg olcsón autóik újjáépítését, a csapatvezető Andreas Seidl szerint nincs értelme másra hárítani az ezzel kapcsolatos kiadásokat, a költségplafonon pedig főleg nem kellene emelni emiatt. „Egyáltalán nincs szükség rá” – válaszolta, amikor erről kérdezték. Úgy gondolja, főleg Red Bull-os kollégája kezd túlzásba esni. „Én biztos nem fogok abba az irányba elmenni, amerre Christian, hogy minden második mondatában a költségplafont emlegeti, és hogy mekkora csapás minden baleset” – szúrt oda a britnek.

Szerinte az egyes csapatok pénzügyi dilemmái nem másokra tartoznak. „Végtére is, ez a játék része. A mi dolgunk, hogy megfelelően menedzseljük a költségvetésünket” – javasolt némi szemléletváltást a csapatfőnök. Ők egyébként már továbbléptek, és Spára fókuszálnak. Munkájuk természetesen van, hiszen sem Lando Norris, sem Daniel Ricciardo versenygépe nem érkezett hibátlan állapotban vissza Wokingba. A feladat adott. „Kihívás lesz, hogy biztosítsuk, legyen elég új specifikációjú alkatrészünk Spára. De remek csapatunk van a gyártás és a tervezés terén is, szóval teljesen biztos vagyok benne, hogy összeszedjük magunkat a történtek után” – nyilatkozta optimistán Seidl.   

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: