A két Mercedes már első nekifutásra is gyorsabb időt futott, mint a világbajnoki pontversenyt vezető Max Verstappen, aztán a második Q3-as körökön sem tudott az Ezüst Nyilak elé ugrani a Red Bull holland versenyzője.
Hamilton nagyon lassan gurult ki a bokszból a második gyorskör előtt, majd a felvezető körben sem diktált valami pokoli tempót, ami miatt Verstappen még épphogy el tudta kezdeni a körét, de a másik Red Bull-lal Sergio Perez már nem ért körbe a piros lámpa felvillanása előtt.
Így Hamilton megszerezte pályafutása 101. pole-pozícióját: „Valódi csapatmunka áll e mögött a siker mögött, mindent megmozgattunk ennek érdekében. Örülök, hogy a szurkolók is ekkora támogatásban részesítettek. Sosem esett még ennyire jól a pfújolás, igazából nem is nagyon érdekel, legfeljebb csak még inkább felpörget” – mondta Hamilton, fittyet hányva a közben zúgolódó tömegre.
Miután egyedül a két Mercedes ment tovább a Q2-ből a sárga oldalfalú abroncsokon, az interjút készítő David Croft megkérdezte a pole-pozícióst erről a stratégiáról: „A lágyak nagyjából az első öt méteren jelentenek előnyt, az egyes kanyarig pedig hosszú az út, mindenesetre meglepett, hogy mindenki más a lágy gumikra szavazott, de majd meglátjuk. Egyelőre örülök neki, hogy az első sort kibéreltük és nagy köszönet érte az egész csapatnak.”
Csapattársa, Valtteri Bottas tette teljessé a Mercedes szombati örömét, akik a Portugál Nagydíj óta először bérelték ki az első rajtsort: „Nehéz volt visszaszoknom a lágyakra, miután a Q2-ben szükségem volt még egy körre a közepeseken és a különbség eléggé nagy volt a két abroncs között, de legalább megszereztük az első sort.”
„Emiatt Lewis jobb kört tudott összerakni első nekifutásra, mint én, de jó, hogy két Mercedes van elöl. A holnapi nap azonban izgalmas lesz, miután mi a közepeseken rajtolunk, a Red Bullok pedig a lágyakon, mindenesetre jó végre ennyi embert látni a lelátókon.”
Irány a Formula Aréna Facebook-csoportunk, és beszéljük ki a Magyar Nagydíj időmérő edzését!