DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Katar is bekerülhet az idei F1-es naptárba?

Sok még a kérdőjel a szezon Európán kívüli szakaszát illetően: sajtóhírek szerint főként a japán és a brazil futamok vannak veszélyben – viszont érkezhet egy újabb dupla és egy teljesen új helyszín.

Bár már volt szükség néhány módosításra, eddig összességében viszonylag zavartalanul halad előre a 2021-es Formula-1-es szezon – igaz, ehhez az kellett, hogy Bahreint leszámítva csak Európában szerepeljen a mezőny. Ősszel viszont a tervek szerint Ázsiába és Amerikába is elutazna a száguldó cirkusz, ami már jóval komolyabb fejtörést okozhat a koronavírus-járvány miatt. Szingapúr és Ausztrália már biztosan kiesett, előbbit a Török Nagydíj pótolja, a továbbiakat illetően viszont sok a kérdőjel.

Az egyik bizonytalan pont az orosz és török futamokat követő Japán Nagydíj. Nem jó hír az F1 számára, hogy a MotoGP és a WEC már lefújta az oda tervezett versenyét. A Formula-1 viszont a hírek szerint megvárná a ma kezdődő tokiói nyári olimpia tapasztalatait, s csak ezt követően döntene a suzukai viadal sorsáról. Az általában jól értesült Auto Motor und Sport szerint augusztus 10-ig kell határoznia a szervezőknek, mert akkor kell útnak indítania a felszereléseket szállító hajókat.

suzuka-f1-start-dppi



Az AMuS szerint már van forgatókönyv arra az esetre, ha törölni kellene a Japán Nagydíjat. Ebben az esetben Szocsi és Isztambul egy hét szünet követne Suzuka helyett, viszont az USA Nagydíj előtti hétvégére, október 17-re beillesztenének egy második austini fordulót is. A Circuit of the Americas pályán rendezendő dupla így Mexikóval alkotna tripla hétvégét.

A harmadik amerikai állomás, Interlagos körül ugyanis szintén rengeteg a bizonytalanság. Brazíliában ugyanis továbbra is tombol a pandémia, emiatt pillanatnyilag sok európai országban szigorú beutazási korlátozások vonatkoznak a dél-amerikai államból érkezőkre. Sao Paulo ugyanakkor ragaszkodna a nagydíjához, így az a megoldás születhet, hogy egy héttel későbbre tolják az ottani futamot, november 7-ről 14-re, leválasztva ezzel a többi amerikai fordulóról, a mezőny pedig egyenesen a Közel-Keletre utazhatna onnan.

katar-dppi-1

Ugyanis jelen állás szerint december 5-én és 12-én az új Szaúd-arábiai és az Abu Dhabi Nagydíjakkal zárul az évad, ám ha az F1 továbbra is kitart a 23 versenyes naptár mellett, kell még egy beugró helyszín eléjük, tulajdonképpen a lefújt Ausztrál Nagydíj pótlására, s az AMuS szerint a Közel-Kelet kínálhatja a megoldást. Két opcióról tud a szaklap: egyfelől elképzelhető, hogy ismét Bahrein jut szerephez, amely már otthont adott az idénynyitónak, méghozzá a tavaly sikerrel debütált rövidebb „külső” vonalvezetéssel.

Másfelől viszont szóba jött, hogy akár Katar is vendégül láthatja a száguldó cirkuszt: a hírek szerint a MotoGP-futamokról ismert Losail International Circuit amúgy is szívesen magához csábítaná az F1-et, ám ez mostanáig a környező országokkal való feszült viszony miatt meghiúsult. Katar viszont komoly pénzt is letenne az asztalra egy F1-es nagydíjért, amely a jelenlegi járványhelyzetben mindenképp jól jönne a sportnak. Ezek tehát a lehetséges forgatókönyvek a sajtóhírek szerint, remélhetőleg a Magyar Nagydíjat követő nyári szünet során kialakulhat a végleges(nek szánt) menetrend.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: