Kedd reggeli hír, hogy a 2021-es szezonban sem tartják meg a korábban márciusról novemberre halasztott Ausztrál Nagydíjat. Ez már az ötödik futamtörlés a naptárban: a Kínai Nagydíj, a Kanadai Nagydíj, a Török Nagydíj és a Szingapúri Nagydíj esett ki az eddigiekben. Kínát Portugália, Törökországot a stájer hétvége helyettesítette, a legkacifántosabb pedig Isztambul helyzete: eredetileg Montreal helyére ugrott volna be, de törölték, hogy aztán ismét helyettessé lépjen elő Szingapúrt váltva.
A The Race szaklap szerint Melbourne korántsem az utolsó törölt futamhelyszín. A szaklap három futamot emel ki veszélyeztetettként. Egyikük a Japán Nagydíj. A világbajnokság bízik abban, hogy a tokiói olimpia az F1 beutazási problémáit is orvosolja, a japánok számára pedig a Honda utolsó hivatalos szezonja és Yuki Tsunoda miatt fontos a verseny. A cikk úgy fogalmaz, az F1 a lehető utolsó pillanatig ki akar tartani a suzukai verseny mellett.
Ingatag a Brazil Nagydíj helyzete is: az országban továbbra is nagyon komoly problémákat okoz a koronavírus. A Mexikóvárosi Nagydíj helyzete kicsit kedvezőbb, a szaklap szerint itt sokat nyom a latban a hazai kedvenc Sergio Perez személye.
A Formula-1 eddig határozottan kitartott a 23 nagydíjból álló versenynaptár megtartása mellett: a korábbi törölt hétvégéket mind pótolták. Kérdés, a szériának milyen opciói lesznek, ha a legrosszabb forgatókönyv szerint mind a három említett hétvége, Japán, Brazília és Mexikó is elmarad. Ebben az esetben az október 24-i USA Nagydíj és december 5-i Szaúd-Arábiai Nagydíj közt öt üres hétvége alakul ki: ebben az időszakban szerepel/szerepelt a korábbi naptárban a brazil, mexikói és ausztrál hétvége.
A lap egy austini dupla lehetőségét említi, és azt sem zárja ki, hogy a Kínai Nagydíjat végül mégis megtartják: a verseny lefújása idején említették, hogy az év későbbi időszakában sor kerülhet a sanghaji fordulóra. A The Race még egy ideális időpontot is megjelöl logisztikai szempontból, november 21-et, amikor Ausztráliát tartották volna. Ugyancsak opció 2020-hoz hasonlóan Bahrein beugrása: ha egy héttel Szaúd-Arábia előtt tartanák a versenyt, megint közel-keleti triplával zárulhatna a szezon.
De Európa sem kizárt pótlás helyszíneként, hiszen tavaly még november elején is tartottak futamot Imolában. Mugellót és Nürburgringet potenciális beugróként tekintették az év korai stádiumában, de újabb szereplésük erősen függ az anyagiaktól. A szaklap hozzáteszi, egyre valószínűtlenebb a 23 verseny megtartása, és szintén nem valószínű, hogy az üzleti modell működéséhez és szerződések teljesítéséhez a Formula-1-nek szüksége van mind a 23 nagydíjra. Reálisabb, hogy a 20 forduló az alsó határ, melyet a sportág mindenképpen tartani akar és amennyi versenyre törekednie kell.