DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Masi: A büntetésnél nem vesszük figyelembe a következményeket

Sokan – többek között a Red Bull vezetősége – kevesellték a Lewis Hamiltonra kirótt büntetést a Brit Nagydíjon, az FIA versenyigazgatója szerint azonban a felügyelők a hosszú évek gyakorlatának megfelelően jártak el.

Tíz másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott Lewis Hamilton a Formula-1-es Brit Nagydíj rajtja után Max Verstappennel történt ütközéséért. Mivel a brit később így is megnyerte a hazai versenyét, többen – mindenekelőtt a Red Bull vezetősége – úgy vélte, hogy túl enyhe szankcióval sújtották a hétszeres világbajnokot, aki így nyolc pontra a vb-tabellán is megközelítette nullázó riválisát.

Főleg annak fényében kevesellték a büntetést, hogy eközben Verstappen végül az 51 G-s becsapódás miatt kórházba került. Michael Masi, az FIA versenyigazgatója szerint azonban a stewardok az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően jártak el, amikor csak magát az incidenst vették figyelembe, a következményeket nem:

hamilton-verstappen-video-1



„Úgy gondolom, hogy az egyik legfontosabb részlet már évek óta így van, s még az én időm előtt átbeszélték a csapatok, az FIA és az F1, s az összes csapatfőnök egyet is értett, hogy nem szabad figyelembe venni egy incidensnél a következményeket” – idézi Masit a Motorsport.com szaklap. „Szóval amikor megítélnek egy balesetet, akkor azt önmagában teszik, s azt nézik, mit érdemel az az incidens, nem pedig a következményeket utána. És ezt már évek óta így csinálják a felügyelők.”

„Ha a következményeket is számításba vennénk, akkor túl sok változó jönne képbe. Szerintem ha ezen az alapon nézzük a baleseteket, akkor sosem találunk olyan büntetést, amely kiegyensúlyozza ezt az egyenlőtlenséget” – fogalmazott a versenyigazgató, hozzátéve, hogy például a futballban néhány éve bevezetett videobírózáshoz képest így is jóval összetettebb folyamat, amíg a stewardok ítéletet hoznak.

Magáról a Verstappen–Hamilton ütközésről Masinak ugyanaz a véleménye, mint amit a felügyelők is megfogalmaztak az indoklásukban: „Hasonlóan ahhoz, ahogy később Charles Leclerc ellen viselkedett, közelebb maradhatott volna a kanyarcsúcsponthoz, és szerintem a felügyelők itt láttak problémát. Szerintem világos volt a szövegezés, hogy „túlnyomórészt” ő volt a felelős, és nem „teljes mértékben”.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: