DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Wolff: A tempó megvolt, a leszorítóerő nem

Lewis Hamilton Osztrák Nagydíja felejthetően alakult. Ahelyett, hogy a győzelemért csatázott volna, és lefaragott volna hátrányából, még csapattársával szemben is fel kellett adnia pozícióját.

Max Verstappen senkitől sem zavartatva nyerte meg sorozatban harmadik versenyét, egy, a múlt hetinél jóval izgalmasabb Osztrák Nagydíjon. Miután pedig bajnoki riválisa, Lewis Hamilton végül Valtteri Bottas és Lando Norris mögött csak a 4. helyen végzett, előnye 32 pontra nőtt.

Hamilton már a verseny elején sem igazán tudott mit kezdeni a hollanddal, a futam közben pedig egy sérülést is összeszedett az autóján, így végképp elszálltak a győzelmi esélyei. Hogy mi állhatott a bajnok mai gyengélkedésének hátterében, arról a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff próbált pontosabb képet adni.

„Körülbelül 30 egységnyi leszorítóerőt veszített, a pontos adatot nem tudjuk. De elég nagy teljesítménycsökkenést eredményezett, a gumikra pedig olyan rossz hatással volt, hogy nem bírta volna ki velük a végéig” – nyilatkozta Wolff a futam után.



A hétszeres világbajnok a sérülés miatt annyira lelassult, hogy a csapat végül pozíciócserére kényszerült. Wolff elmondta, ezt szerették volna elkerülni. „Megpróbáltuk megsaccolni, vajon Valtteri meg tudná-e védeni Landótól, de rájöttünk, hogy ez lehetetlen” – indokolta az osztrák a helycserét, megköszönve Hamiltonnak az együttműködést. „Fair hozzáállás volt, hogy hagyta, Valtteri hadd fussa a saját versenyét. Megértette, hogy máskülönben elveszítjük a harmadik helyet a McLarennel szemben.”

Azt sem a csapat, sem Hamilton nem tudta egyelőre megmondani, pontosan hogyan sérült az autó, de Wolff kizárta pilótája felelősségét. „A 30. kör környékén történhetett, a 10-es kanyarban. Ott van egy nagyon agresszív kerékvető. Nem tűnik vezetői hibának, valószínűleg a terhelés miatt történt” – vázolta a lehetséges okot a csapatfőnök.

Noha Hamilton hátránya a mostani negyedik helyével már több, mint egy futamgyőzelemnyi, Wolff nem félti pilótáját. „Még messze a vége. 32 ponttal van Max mögött. Az egy kiesésnyi. És most újra az üldözőszerepben van. Csak össze kell szednünk magunkat, kevesebbet kell hibáznunk, és jobban meg kell értenünk az autót.”

A Mercedes olyannyira nem adja még fel, hogy Wolff még jóslatokba is bocsátkozott az interjú közben. „Silverstone-ban majd úgyis mindenkit lemosunk a pályáról, és első-második helyen végzünk, 30 másodperccel mindenki előtt” – humorizált.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: