DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Most a Mercedes első szárnya került az FIA látókörébe

Legalábbis Helmut Markóék szerint, akik arra számítanak, hogy hasonló szigorítást vezethetnek be a hajlékonyság mérésénél, mint tették azt nemrég a hátsó szárnyak esetében.

Ha azt hittük, hogy véget ért a szárnyak hajlékonysága körüli vita a Formula-1-ben, tévedtünk. Az FIA a Francia Nagydíjra szigorított a hátsó szárnyak elhajlásának mérésén, miután többen – természetesen a Mercedesszel az élen – sérelmezték, hogy a Red Bullon a szóban forgó elem látványosan elhajlik az egyenesekben nagy tempónál. Ez a szabályoknak teljesen megfelelt, hiszen az összes ellenőrzésen átment az alkatrész, viszont a terheléses mérés szigorítása miatt változtatnia kellett a Red Bullnak és még néhány másik csapatnak.

A hátsó szárnyak nem is igazán kerültek elő témaként Le Castellet-ben már, most viszont a Mercedes első légterelője kaphat nagy figyelmet. A Red Bull már hetekkel ezelőtt jelezte, hogy ha a világbajnok istálló óv az ő alkatrészük miatt, akkor ők a Mercedes első szárnya kapcsán fognak hasonló lépést tenni. Helmut Marko szavai alapján pedig az FIA is vizsgálja az elemet:

mercedes-elso-szarny-franciagp-1



„Az FIA rajta van az ügyön. Van elég felvétel. Hasonló változtatásra számítunk a mérések kapcsán, mint az első szárnnyal. De megvárjuk, mit mond az FIA” – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója a Sky Germanynek. Később Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is említést tett egy esetleges változtatásról: „Talán valami jönni fog. Szeretnénk, ha merevebb lenne.”

A téma előkerült a Sky F1 verseny utáni elemzőműsorában, ahol Nico Rosberg – aki több éven át a Mercedes pilótája volt, sőt velük lett világbajnok 2016-ban – egyszerre készített interjút Christian Horner Red Bull-csapatfőnökkel és Wolff-fal, ami igen érdekes-humoros párbeszédhez vezetett közöttük:

Rosberg: „Christian: Totóék és még néhány csapat panaszkodott a hátsó szárnyaitokra, amin változtatnotok kellett. A Mercedes első szárnya viszont még mindig az átlagosnál jobban elhajlik, mit fogtok ez ügyben tenni?”

Horner: „Ez egy elégtétel. A futam elégtétel volt Barcelonáért, és néhány héten belül meglesz ez az első szárnyért is.”

Wolff Rosbergnek: „Feldobsz minket? Elég jól megfizettünk sok éven át!”

Rosberg: „Hadd álljak közétek.”

A szárnyügynek tehát nincs vége, elképzelhető, hogy egy-két héten belül az első légterelőkre vonatkozó méréseket is szigorítani fogja az FIA, elejét véve a szabályok betűjének megfelelő, a szabályok szellemiségét viszont figyelmen kívül hagyó trükközéseknek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: