DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Red Bull: Ez elégtétel Barcelonáért

Nem akartak ugyanolyan helyzetbe kerülni, mint a Spanyol Nagydíjon, ezért döntöttek a két kiállás mellett Max Verstappennel. Christian Horner egész évben ilyen szoros harcra számít a Mercedesszel.

Max Verstappen és a Red Bull nyerte a Formula-1-es Francia Nagydíjat, méghozzá egy hasonló taktikai húzással, amelyet a Mercedestől a 2019-es hungaroringi és az idei barcelonai futamon már láttunk: a vártnál nagyobb gumikopásra reagálva másodszor is kihívták kereket cserélni a hollandot, aki aztán tetemes hátrányt ledolgozva kapta el a hajrában Lewis Hamiltont. Igaz, fontos különbség, hogy a brit mindkét említett futamon üldöző volt, míg Verstappen most az élről vállalta be ezt a stratégiát, de Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke így is párhuzamot vont a Spanyol Nagydíjjal: „Ez a mai egy elégtétel volt Barcelonáért” – jelentette ki a Sky Sports F1 kamerái előtt.

Pedig nem indult jól a verseny Verstappennek, hiszen rögtön az első kombinációban hibázott, így Hamilton az élre állt. „Max jól rajtolt, de elveszítette a vezetést egy apró lesodródás után, amit sikerült túlélnünk. Úgy gondolom, a szél fogott ki rajta az első kanyarban, szóval szerencséje volt, hogy megúszta” – fogalmazott Horner.

A holland aztán a bokszkiállásoknál vette vissza a vezetést azzal, hogy egy körrel előbb állt ki, mint Hamilton, s a három másodperces hátránya ellenére is át tudta lépni a mercedesest: „A verseny előtt nem gondoltuk, hogy ennyire hatásos lesz ma az elévágás” – ismerte el a csapatvezető. „De Maxszel bepróbálkoztunk vele, a kivezetőkörön mutatott tempója pedig fenomenális volt.”

Horner aztán a döntőnek bizonyuló második kiállást is kifejtette: „Borzalmas helyzetben voltunk, kicsit úgy, mint Barcelonában. Azt gondoltam: ’ezt nem játszhatják el újra velünk!’. Nem akartuk ugyanabban a helyzetben találni magunkat, mint Barcelonában, ezért most mi húztuk meg előbb a ravaszt, és két kiállásra váltottunk, ami szerencsére kifizetődött. Mindig nehéz kiállni az élről 21 körrel a vége előtt, de nem féltünk a kockázattól, bevállaltuk, s onnantól Maxen múlt, hogy ledolgozza a hátrányt a pályán. Láthattuk, hogy Lewisnak már nemigen maradhatott abroncsa.”

„Maxnek öt-hat köre volt, hogy megcsinálja, miután elment Valtteri mellett, úgyhogy lehajtott fejjel ment tovább. Azt kell mondanom, Lewis eléggé fair volt az előzésnél, nem védekezett keményen vagy agresszíven, tiszta előzés volt. Úgy gondolom, nagyszerű futam volt a mai, láthattuk, mennyire szoros a helyzet a két csapat között, fej fej mellett leszünk az egész szezonban.”

Végezetül Horner említést tett a harmadik helyet szerző Sergio Perezről is, akinek köszönhetően a Red Bull már 37 ponttal vezet a Mercedes előtt a konstruktőri vb-tabellán: „Rendkívül büszke vagyok a csapatra, hogy elhoztuk a győzelmet és a dupla dobogót, amivel növeltük az előnyünket mindkét bajnokságban. Ami Checót illeti: megosztottuk a stratégiákat az egykiállásos taktikájával, amit működésre is bírt és bejött harmadiknak, szóval összességében ez egy fantasztikus csapatmunka volt. Még nagyon hosszú a bajnokság, szóval semmit sem vehetünk biztosra, de igyekszünk átmenteni ezt a lendületet az első hazai futamunkra Ausztriában.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: