DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Leclerc: Miért tartott ennyi ideig a biztonsági autó beküldése?

A Ferrari monacóija pilótája néhány versenytársával együtt nem értette, miért telt hosszú másodpercekbe, mire Max Verstappen defektje és balesete után a pályára küldték a safety cart.

Két komoly baleset is történt a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon: Lance Stroll a verseny közepén, Max Verstappen a véghajrában kapott defektet a célegyenesben. Mindkét esetben megfigyelhető volt, hogy a versenyirányítás csak hosszú másodpercek elteltével küldte be a pályára a biztonsági autót – igaz, utóbbi esetnél végül piros zászlóval meg is szakították a futamot.

Charles Leclerc Verstappen incidensénél már a rádióban is hangot adott annak, hogy nem érti a várakozást: „Ez egy vicc, egy vicc! Biztonsági autó, azonnal! Mire várnak?” – mondta a ferraris, akit a leintés után a Motorsport.com is megkérdezett a történtekről:

sc-baku-dppi



„Egyszerűen csak meglepett, hogy nem küldték be már hamarabb a safety cart, ezért adtam hangot az aggályaimnak a rádióban. Számomra elég egyértelmű volt, hogy nem nyomom tovább egy ilyen baleset után. Ott állt az egyenes közepén, szóval eléggé veszélyes volt. Egyszerűen csak tovább tartott a biztonsági autó beküldése, ennyi az egész. De szerintem az összes versenyző ugyanígy meglepődött” – nyilatkozta Leclerc, hozzátéve, hogy a következő versenyzői megbeszélésén fel is fogja hozni a témát Michael Masi versenyigazgatónak.

Hasonló álláspontra helyezkedett a Ferrari másik pilótája, Carlos Sainz is: „Általában egy ilyen nagy baleset után először dupla sárga zászló van, majd rögtön néhány másodperc elteltével jön a biztonsági autó. Ma ez harminc másodpercbe vagy egy percbe is beletelt, mire beküldték a safety cart, így szimpla sárga zászló hatálya alatt haladtunk el egy igen kemény becsapódás mellett.”

A GPDA-t vezető Sebastian Vettel sem értette, miért nem küldték be egyből a safety cart Verstappen balesete után – sőt, a német azzal kapcsolatban is megjegyzéseket tett, hogy a piros zászlós leintés után két körre még újraindították a futamot, ráadásul állórajttal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: