Két héttel Monaco után egy újabb utcai pályán, az Azerbajdzsáni Nagydíjnak otthont adó Bakuban gurult pályára az első szabadedzés keretében a Formula-1-es mezőny. A napsütéses tréninget a hercegség futamának meglepetéscsapata, a Ferrari kezdte a legjobban: az első percek után Charles Leclerc és Carlos Sainz foglalta el az első két helyet.
Aztán azonban, egy törmelék miatti virtuális biztonsági autós fázist követően megérkezett a két fő vb-aspiráns, így Lewis Hamilton tört az élre, nyomában Max Verstappennel – köztük közel egy másodperc volt a differencia, a mercedeses viszont a lágy, míg a Red Bull-os a közepes keverékű gumival érte el az idejét, amelyen aztán hamar javított a holland, két tizedre csökkentve a lemaradását a brittel szemben.
Nagyjából az egyórás tréning felénél jártunk, amikor Yuki Tsunoda okozott némi fennakadást: a japán féktávon eltalálta a pálya melletti falat, majd a bukótérből csak hosszas ügyködés után tudott visszakepesztetni az AlphaTaurival, mivel nem tudta hátramenetbe kapcsolni az autót.
Tsunoda malőrje után a McLarenek hívták fel magukra a figyelmet: az idén eddig jobbára küszködő Daniel Ricciardo átvette a vezetést, de nála is csaknem egy másodperccel jobb részidővel érkezett a csapattárs Lando Norris, aki azonban elrontotta és megforgott az utolsó kigyorsításnál. Nem sokkal később Lewis Hamilton is lila szektorok után fékezte el magát és látogatta meg a bukóteret – a két hibát kihasználva pedig újra a Ferrarik találták magukat az élen Leclerc, Sainz felállásban. Elég sokan hibázgattak amúgy: Pierre Gasly, Mick Schumacher, Sainz és Valtteri Bottas is meglátogatta a menekülőutat, Nyikita Mazepin pedig a falat is megtalálta ott, ahol Norris megpörgött.
A hajrában végül Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, de csak 43 ezreddel múlta felül Leclerc idejét. Hármuk mögött Sergio Perez következett a másik Red Bull-lal, majd jött Ricciardo és Gasly. A Mercedesek mindössze a hetedik és tizedik helyen zártak Hamilton és Valtteri Bottas révén, kettejük közé pedig Norris és Fernando Alonso ékelődött be, akik közül előbbi a fent említett rontása nélkül jóval előrébb végezhetett volna. Az Alfa Romeók erősnek tűnnek a 11-12. helyükkel, az Aston Martin viszont harmatos, a sor végén pedig a Williamsek és a Haasok. Folytatás délután.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:43.184 | |
2. | Charles Leclerc | FERRARI | 1:43.227 | +0.043s |
3. | Carlos Sainz | FERRARI | 1:43.521 | +0.337s |
4. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:43.630 | +0.446s |
5. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:43.732 | +0.548s |
6. | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:43.757 | +0.573s |
7. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:43.893 | +0.709s |
8. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:43.996 | +0.812s |
9. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:44.777 | +1.593s |
10. | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:44.891 | +1.707s |
11. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:44.943 | +1.759s |
12. | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:45.092 | +1.908s |
13. | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:45.234 | +2.050s |
14. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:45.384 | +2.200s |
15. | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:45.415 | +2.231s |
16. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:45.446 | +2.262s |
17. | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:45.452 | +2.268s |
18. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:45.774 | +2.590s |
19. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:46.899 | +3.715s |
20. | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:46.945 | +3.761s |