DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Schumachernek nagyon nehéz dolga lesz

Eddigi legnagyobb feladata előtt áll Mick Schumacher, a Formula-1 egyik legnehezebb pályáján kell bizonyítania, amely minden hibát jó eséllyel az autó összetörésével büntet.

Ráadásul mindezt a mezőny jelenlegi leggyengébb technikájával, a Haas-Ferrarival kell megtennie, amely tulajdonságait tekintve közel sem a legstabilabb autó, miközben gyorsaságban sem veszi fel a versenyt még a közvetlen vetélytársakkal sem. Ugyanakkor Monte-Carlo éppen az a helyszín, ahol némi szerencsével a tehetséges pilóták kitűnhetnek, ahogy ez Mick édesapjával is történt.

Ralf Schumacher szerint Monacóban versenyezni olyan, mintha egy ágyúgolyót szeretne valaki meglovagolni, ugyanakkor nem zárja ki, hogy Mick akár meglepetést is okozhat.

„Senkinek nem egyszerű a helyzete, a legfontosabb dolga minden pilótának, hogy precízebben, jobban vezessen, mint az ellenfelei. Onnan lehet felismerni egy igazán tökéletes monacói gyorskört, hogy a gumik oldaláról lekopik a gyártó neve” – ecsetelte véleményét Ralf Schumacher a Speedweek hasábjain.

Mick Schumacher eddig konstans gyorsabb csapattársánál, Nyikita Mazepinnél, Monacóban is így marad?


„Ezen a helyszínen az tesz engem kifejezetten boldoggá, hogy itt a pályahatárokkal kapcsolatos viták elvileg nem léteznek. Ha ugyanis a pályahatárokat átlépi valaki, az autó összetörésével fizet érte. Éppen ez a legnagyobb kihívás Monte-Carlóban, hogy nem követhetünk el hibát.”

„Úgy vélem, Mick eddig mindent remekül tett, az eredményeit tekintve pedig türelmesnek kell lennünk, mert az autója nem lesz semmivel sem jobb idén. Egy idegesen mozgó hátsó résszel rendelkező autóval kell a lehető legjobb teljesítményt nyújtania. Nagyon fontos lesz Mick számára, hogy óvatosan kezdjen, ne ütközzön, ne törje össze az autóját. Utána pedig a hétvége további részében lépésről lépésre javuljon, nem zárom ki annak esélyét sem, hogy végül kellemes meglepetést fog okozni nekünk.”

„Azt tanácsolom Micknek, hogy minden edzést nyugodt tempóban és hozzáállással kezdjen, centiről centire igyekezzen javulni, csak a verseny végén érdemes némi extra kockázatot vállalni. Mindenki tudja, hogy ez az a pálya, ahol talán a legtöbbet számít a pilóta tudása és kitűnhet valaki egy gyengébb technikával is” – tette hozzá Ralf Schumacher.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: