Lewis Hamilton és a Mercedes hasonló taktikai húzással nyerte meg a múlt hétvégi barcelonai futamot, mint a 2019-es Magyar Nagydíjat: Max Verstappen sarkában loholt a második helyen, amikor nagyjából a táv kétharmadánál kihívták egy második kerékcserére, a frissebb gumikon pedig a húsz másodperc fölötti hátrányt is ledolgozta a brit, s végül meg is előzte a Red Bull hollandját. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke a világbajnoki címvédő gárda szokásos verseny utáni videójában magyarázta el, hogyan vált az adatok láttán egyértelművé, hogy ez a jó döntés:
„A körülmények igencsak eltértek a szabadedzéseken tapasztaltaktól, de Lewis és Max etapjai alapján láttuk, hogy a gumik teljesítménye a vártnál kissé jobban esik vissza a verseny előtti szimulációkhoz képest, amikor még azt gondoltuk, hogy az egy és a két kiállás nagyon közel lesz egymáshoz. Viszont azt láttuk, amikor betápláltuk a stratégiai eszközeinkbe a gumikopást, hogy egyértelműen a két kiállás válik a nyerővé, és az a pont, amikor eldöntöttük a kiállást, az igazából az volt, amikor a pilóta behívásáról és a bokszszemélyzet kiküldéséről beszéltünk.”
„Tudtuk, hogy valamikor a 40. és 43. kör között lesz ez: ha túl korán váltunk, akkor mire utoléri Maxet, nem lesz elegendő tapadása az abroncsainak az előzéshez, ha pedig túl későn hívjuk, akkor nem lesz elég köre a felzárkózáshoz és a támadáshoz. Szóval ez a finomhangolásról szólt, de a döntést tényleg nem hoztuk meg addig, amíg meg nem húztuk a ravaszt.”
Hamilton a futam után elmondta, hogy megfordult a fejében, hogy a csapat hívásának ellentmondva kint marad a pályán, mert úgy érezte, hogy éppen lehetősége nyílt volna amúgy is megelőzni Verstappent. Shovlin szerint valóban elképzelhető volt, hogy ez összejön, akkor viszont a Red Bull játszhatta volna el velük ugyanazt a trükköt, mint amivel ők rukkoltak elő immár másodszor:
„Úgy gondolom, a Lewis autóján lévő frissebb gumikon egy ponton ez tényleg megtörténhetett volna, mert Max abroncsai jelentősen elkoptak volna a verseny végére. Ugyanakkor ezzel nekünk lett volna hátrányunk azzal, hogy gyakorlatilag vezetjük a futamot, s akkor Max csinálhatta volna meg azt Lewisszal, mint mi vele. Vagyis átállhatott volna két kiállásra, amint Lewis megelőzi őt, és ez nagyjából akkor történhetett volna meg, amikor mi is eldöntöttük a második kiállást. Szóval bizonyos szempontból jobb volt, hogy nem csináltuk meg az előzést a pályán, hiszen Lewis a második helyről állt ki, és legrosszabb esetben is második lett volna a végén is, szóval megérte a kockáztatást, és kisebb volt az esélye, hogy Max éllovasként az extra kiállás mellett dönt.”