Egy betétfutamon történt baleset javítani kellett a 9-es kanyarban a Tecpro-korlátot Barcelonában, ezért tízperces csúszással vette kezdetét a Spanyol Nagydíj időmérő edzése. Az első szakaszban sokáig a közepes keveréken autózó Valtteri Bottas vezetett, de végül Lando Norris elcsente előle az elsőséget a McLarennel – pedig az első gyorskörében még óriási forgalomba került az utolsó sikánnál.
Persze a lényeg a Q1-ben még csak az első tizenötbe jutás volt: ez végül Yuki Tsunodának, Kimi Raikkönennek, Mick Schumachernek, Nicholas Latifinek és Nyikita Mazepinnek nem sikerült, azaz egy-egy AlphaTauri, Alfa Romeo, Williams és a két Haas búcsúzott – igaz, ezúttal nem az utolsó két pozíció lett az amerikai csapaté, hiszen Schumacher megelőzte Latifit (aki egyébként egy megrepedt tükörrel zárta a kvalifikációt). A mezőny döbbenetesen szoros volt: Tsunoda 735 ezredmásodperces hátránnyal már kiesett!
A Q2-ben Max Verstappen csapott oda: a hétvége első 1:17 alatti körét produkálva bő két tizedet adott Bottasnak és Lewis Hamiltonnak. Az első tízbe Lance Stroll – ő nyolc ezreddel maradt el a tizedik Fernando Alonsótól –, Pierre Gasly, Sebastian Vettel, Antonio Giovinazzi és George Russell nem tudta beverekedni magát, azaz kiesett a két Aston Martin, valamint a Q1-ből még állva maradt AlphaTauri, Alfa Romeo és Williams. Ami azt is jelentette, hogy a harmadik etapba a két Mercedes, a két Red Bull, a két Ferrari, a két McLaren és a két Alpine jutott be.
A Q3-as első próbálkozások után Hamilton vezetett 1:16,741-es körrel, de csak 36 ezreddel vezetett ezzel Verstappen előtt, s Bottas is ott volt bő egy tizedre mercedeses csapattársától – a másik Red Bullt vezető Sergio Perez ellenben egy megforgást mutatott be. Némi meglepetésre aztán a hajrában egyikük sem tudott javítani, így Hamilton megszerezte pályafutása 100. (!) pole-pozícióját. Verstappen a második, Bottas a harmadik, míg mögöttük a középmezőny legjobbja Charles Leclerc lett a Ferrarival, megelőzve Esteban Ocon Alpine-ját és saját csapattársát, Carlos Sainzt is. Perez elé még Ricciardo is befért, így csak nyolcadik lett, míg a top 10-et Norris és Fernando Alonso zárta.
Az időmérő végeredménye:
No. | Pilóta | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 |
1. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:18.245 | 1:17.166 | 1:16.741 |
2. | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:18.090 | 1:16.922 | 1:16.777 |
3. | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:18.005 | 1:17.142 | 1:16.873 |
4. | Charles Leclerc | FERRARI | 1:18.041 | 1:17.717 | 1:17.510 |
5. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:18.281 | 1:17.743 | 1:17.580 |
6. | Carlos Sainz | FERRARI | 1:18.205 | 1:17.656 | 1:17.620 |
7. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:18.264 | 1:17.719 | 1:17.622 |
8. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:18.203 | 1:17.669 | 1:17.701 |
9. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:17.821 | 1:17.696 | 1:18.010 |
10. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:18.281 | 1:17.966 | 1:18.147 |
11. | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:18.241 | 1:17.974 | |
12. | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:18.190 | 1:17.982 | |
13. | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:18.289 | 1:18.079 | |
14. | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:18.549 | 1:18.356 | |
15. | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:18.445 | 1:19.154 | |
16. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:18.556 | ||
17. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:18.917 | ||
18. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:19.117 | ||
19. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:19.219 | ||
20. | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:19.807 |