Már a start előtt is kisebb káosz alakult ki a Formula-1-es Emilia-Romagna-i Nagydíjon, ugyanis a futamot megelőzően megérkezett az eső Imolába. Fernando Alonso a trükkös körülmények között már a kivezető körében a falnak csúszott az Alpine-nal; Valtteri Bottasnál bal hátsó defektet jelentett a csapat; Lance Stroll Aston Martinján pedig túlhevültek a fékek és ki is kellett cserélniük az alkatrészt. Csapattársának, Sebastian Vettelnek is gondja támadt, a csapata közlése szerint nem végeztek az autójával időben a szerelők, így ő csak a bokszutcából vághatott neki a versenynek.
A felvezető körön is még állt a víz a pályán, Charles Leclerc meg is forgott a Ferrarival, viszont visszavehette a helyét a rajtrácson. A pole-ból Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását, a startot viszont a harmadik kockából induló Max Verstappen kapta el a legjobban, s az első sikánnál egy kemény manőverrel elfordult az élen, mögötte a britnek a rázókövön is át kellett ugratnia, emiatt egy apró elem le is tört az első szárnyáról. Mögéjük néhány kanyarral később Leclerc jött fel harmadiknak, kihasználva Sergio Perez kisebb hibáját.
A lényegi esemény viszont a mezőny közepén történt: Nicholas Latifi ment le a pályáról, majd onnan visszatérve nem volt tekintettel az érkező Nyikita Mazepinre, akin beleforgatta magát a falba – az összetört Williams miatt pedig érkezett a biztonsági autó. A safety car mögött sem maradtunk azonban akció nélkül: Mick Schumacher gumimelegítés közben hibázott és ütközött a falnak a célegyenesben. Perez is lecsúszott egy pillanatra a sóderágyba, Daniel Ricciardo és Pierre Gasly meg is előzte, de a mexikói visszavette a pozíciókat – amiért aztán később kapott is egy tíz másodperces időbüntetést.
A hetedik körben aztán újraindították a futamot: Hamilton ugyan támadott, de Verstappen megőrizte a vezetést. A holland pillanatok alatt le is rázta a mercedesest, akivel Leclerc is többé-kevésbé tartotta a tempót. Mögöttük Gasly veszítette folyamatosan a pozíciókat, az AlphaTauri pilótája ugyanis egyedüliként ment teljesen esős gumikon a mezőny első felében, így az intermediate abroncsokon lévők egyesével vadászták le őt. Gasly tempója annyira gyenge volt, hogy Sainz még egy kicsúszás után is előtte maradt, sőt a 14. körre már a pontszerzők közül is kikerült a francia.
Verstappen és Hamilton között állandósult az öt másodperc körüli különbség, mögöttük ugyancsak tartotta a helyezését Leclerc és Perez, a McLarenek viszont helycserét kértek a pilótáiktól, így Lando Norris vette át az ötödik pozíciót Ricciardótól – akit néhány körrel később Sainz is megelőzött. Közben hátrébb elkezdték felrakni a slick gumikat: Vettel nyitotta a sort, de neki még egy stop&go büntetést is a nyakába akasztottak, amiért nem rakták fel időben a kerekeket az autójára még a rajtot megelőzően.
Az élmezőnyben Verstappen lépett előbb, Hamilton egy körrel később tette fel a közepes abroncsot, de így sem változott a sorrend közöttük. A dráma ezután következett: mindketten forgalomba kerültek a lekörözöttek miatt, Hamilton pedig Russell előzése közben ráment a nedves ívre, ami miatt a sóderágyba csúszott és a falat is lekoccolta. Rengeteg pozíciót bukott ezzel a hétszeres világbajnok, de a Mercedes számára még nem ért véget ezzel a rémálom: Russell fél körrel a később a roppant gyenge futamot teljesítő Valtteri Bottast támadta, a célegyenes végén viszont elveszítette a kontrollt az autója felett, így a Williams és a Mercedes összeütközött és rommá tört. A brit a finnt hibáztatta a bukótérben – a törmelékek miatt pedig piros zászlóval félbeszakították a versenyt.
Nagyjából félórás takarítás után, repülőrajttal folytatódott a viadal – de majdnem Verstappen nélkül, a Red Bull-os ugyanis kis híján megforgott még a safety mögött az újraindításra készülve! De maradt a holland az élen, mögötte viszont Norris lenyomta Leclerc-t, őket pedig Perez, Sainz, Ricciardo, Stroll, Hamilton, Kimi Raikkönen, Antonio Giovinazzi sorrendben jöttek a többiek. Perez viszont egy megforgás miatt bukta a negyedik helyet, így mindenki előrelépett egy helyet – Hamilton pedig nem sokkal később még egyet, miután sikerült megelőznie Strollt. A címvédő ezután is remek tempót diktált, elment Ricciardo mellett is, majd néhány körrel később Sainzt is elkapta, így már a negyedik helyen haladt – sőt, nyolc körrel a vége előtt már Leclerc-t is megelőzte, így a brit visszazárkózott a dobogóra.
Verstappent mindez persze nem zavarta, az újraindítás előtti megbicsaklást leszámítva magabiztosan győzött a Red Bull-lal. Hamilton a legvégén még Norrist is megelőzte, így a sóderágyat megjárva is a második helyen zárt – sőt, a leggyorsabb kör megfutása révén egy ponttal még a világbajnoki vezetést is megtartotta. Norris második dobogóját szerezte, mögötte a két Ferrari jött Leclerc és Sainz révén, majd következett Ricciardo a másik McLarennel. Stroll hetedik helyre hozta be az Aston Martint, de pontot szerzett Gasly, Raikkönen és Esteban Ocon révén az AlphaTauri, az Alfa Romeo és az Alpine is. Perez csupán a 12. helyen ért célba Fernando Alonso mögött, míg Vettel a legvégén állt ki váltóprobléma miatt.
A bajnokság két hét múlva Portimaóban folytatódik.
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj végeredménye:
1. | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 2:02:34.598 |
2. | Lewis Hamilton | MERCEDES | +22.000s |
3. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | +23.702s |
4. | Charles Leclerc | FERRARI | +25.579s |
5. | Carlos Sainz | FERRARI | +27.036s |
6. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | +51.220s |
7. | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | +51.909s |
8. | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | +52.818s |
9. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +64.773s |
10. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +65.704s |
11. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | +66.561s |
12. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | +67.151s |
13. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | +73.184s |
14. | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +1 kör |
15. | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | Kiesett |
16. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | +2 kör |
17. | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | +2 kör |
Nem értékelték: | |||
Valtteri Bottas | MERCEDES | ||
George Russell | WILLIAMS MERCEDES | ||
Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES |