A tavalyi évben Daniel Ricciardo és a francia pilóta között semmilyen konfliktus nem alakult ki, de a kétszeres világbajnok finn eleget látott a megelőző években még rózsaszínben versenyző Esteban Ocontól ahhoz, hogy ne legyen feltétlenül bizalma hozzá, ha a csapattársa lenne.
A legélesebb pengeváltás egyébként a 2017-es Belga Nagydíj után zajlott le, amikor Sergio Perez és Esteban Ocon nagy sebességnél összekoccantak, az akkor még félig újonc francia pedig azzal vádolta meg rutinos csapattársát, hogy megpróbálta őt megölni. 2018 végén a hideg viszonyt az oldotta meg, hogy az akkor már Racing Point néven szereplő istálló nem hosszabbított szerződést vele.
„Szeretnék valami pozitívat is mondani, de nem ismerem eléggé Ocont. De külső szemlélőként nézve, illetve kiindulva a megszólalásaiból és interjúiból, ő nem az a típusú pilóta, akit csapattársként szeretnék magam mellé” – magyarázta Mika Hakkinen az Unibet hasábjain.
„Alapvetően szükség van arra a sportban, hogy az ember bízzon a csapattársában, mivel gyakran beszélgetnek és megosztanak egymással dolgokat. Anélkül nem működhet jól egy kapcsolat, hogy a versenyző megbízzon a csapattársában, márpedig én nem igazán tudnék megbízni Oconban.”
„Talán elsőre durván hangzik, de ez a véleményem. Kicsit nyersnek tűnik az álláspontom, mivel személyesen nem ismerem őt, de jócskán levonhat az ember következtéseket abból, hogy meghallgattam több más ember véleményét, válaszait, interjúit. Amikor sok más személy véleménye összeadódik, abból bárki levonhat már egy következtetést.”
„Fernando igazi matador, biztos, hogy úgy tért vissza a Formula-1-be, hogy majd gyorsan háttérbe fogja szorítani Ocont. Nem is gondolom, hogy a franciának sok esélye lenne, bár van tapasztalata és megvan a tempója is, de Alonso nem fog neki esélyt sem hagyni. Fernando biztos, hogy mindent bele fog adni, de a győzelemhez szüksége lenne egy erős motorra is. Ez lenne a legfontosabb, hogy legyen egy igazán jó erőforrás az autójában.”
„Hogy van-e a mostani autójában annyi erő, hogy előzhessen vele az egyenesben? Hogy a fékezési pont előtt már előzési helyzetbe kerüljön és a belső íven lehagyhassa vetélytársát? Nem nagyon hiszem. Márpedig ha nincs motorerő, akkor hiába a vezetési tudás és a jó aerodinamika, nem lesznek jók az eredmények” – tette hozzá Hakkinen.