DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Alonso nem fél, tudja, miért tért vissza

Bár idén már a negyvenet tölti, a spanyol ász úgy érzi, csúcsformában tér vissza és a körülötte levők is így látják. 2021-ben még nem lesz esélye, de jövőre már talán, a tudása nem kopott meg.

Júliusban már túl lesz a negyvenen Fernando Alonso, 2005 és 2006 világbajnoka azonban óriási tervekkel érkezett vissza a száguldó cirkuszba. Utoljára 2018-ban versenyzett a Formula-1-ben, akkor a szinte sereghajtó McLarennel a pontszerzés sem sikerült a zárófutamon. Az elmúlt években két ízben győzedelmeskedett Le Mans-ban, mérsékelt sikerrel szerepelt az Indy 500-on, a Dakar Ralin pedig tizenharmadikként végzett.

Tavaly ősszel jelentette be a Renault, hogy 2021-től egykori sikerei színhelyén tér vissza az F1-be Fernando Alonso, a spanyol már akkor elismerte, hogy első évében, a nagy szabályváltozások előtt még ne várjunk sikert se tőle, sem a csapattól, ám 2022-ben nagy eredményre lehet képes. Honnan érezte magában az erőt, hogy közel negyven évesen újra belevágjon?

„A legfőbb oka, amiért újra itt vagyok, hogy az elmúlt években éreztem, hogy életem legjobb formáját hoztam. Valóban azt éreztem, hogy egyre jobban és jobban vezetek. Azok után, hogy sikerrel versenyeztem Le Mans-ban, ott voltam Indianapolisban és a Dakaron is, döntenem kellett, mi legyen a következő kihívás számomra” – idézi Fernando Alonso szavait a Grandprix247.com szakportál.

A spanyol úgy érzi, soha nem volt ennyire jó, mint mostanában, ezért tért vissza


„Mivel úgy gondoltam, most lehetek a legjobb, talán a Formula-1 az a hely, ahol szerepelnem kell, itt vannak befejezetlen ügyeim, amit a jövőben szeretnék beteljesíteni. Ez a legfőbb oka annak, hogy ismét itt vagyok. Nem érzek extra félelmet, szerintem sima lesz a visszatérésem. Az elmúlt két évben egyáltalán nem ültem otthon a babérjaimon, gyakorlatilag minden hétvégén valahol versenyeztem, úgyhogy minden rendben lesz. Néhány dolgot újra meg kell tanulnom és megszoknom, de a vezetésem, a hozzáállásom gördülékenyen fog működni az elejétől” – tette hozzá Alonso.

Hogy mennyire nem jött be a spanyolnak a McLarennél töltött néhány év, ehhez néhány fontos adat. Bármennyire is az egyik legjobbnak tartották ebben az évtizedben is a kétszeres világbajnokot, utoljára 2013-ban, a Spanyol Nagydíjon szerzett futamgyőzelmet, 2014 óta pedig egyáltalán nem is állhatott dobogóra. Három, szenvedéssel teli évet húzott le a Honda-motoros McLarennél, majd a wokingiak Renault-ra váltottak, de ez sem hozta meg az áttörést, Alonso így négy (McLarennél töltött) szezon után döntött úgy, hogy elhagyja a Formula-1-et. A sors iróniája, hogy amíg akkoriban Alonso végigszenvedte a gyenge és megbízhatatlan Honda-motor miatt azokat az éveket, a japán gyártó azóta a Mercedes legfőbb kihívója lett.

2015 és 2018 között, négy év alatt Alonso kevesebb pontot szerzett a McLarennel összeadva, mint bármelyik ferraris szezonjában, beleértve a meglehetősen gyengére sikeredett 2014-es évet is. A Renault tavaly ötödikként végzett a gyártók között, de Daniel Ricciardo és Esteban Ocon (hosszú évek ínsége után) összesen háromszor dobogóra állhattak, ez pedig jó alapnak tűnik, amire lehet építkezni az idén már Alpine F1 Team néven induló istállónál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: