DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Mercedes: Nem fogjuk egyből utolérni a Red Bullt

James Vowles, a világbajnok istálló stratégiai igazgatója szerint teljesítményben az energiaitalosok előttük jártak a bahreini teszten. Egyelőre nem tudják, miért volt instabil az autó hátulja.

Ellentétesen alakult a háromnapos bahreini Formula-1-es teszt a két élcsapat számára: miközben a Red Bull problémamentes előszezont tudhatott maga mögött, az autója is stabilnak tűnt, Max Verstappen révén pedig a leggyorsabb köridő is az ő nevükhöz fűződött, addig a Mercedesnek gondjai adódtak a megbízhatósággal és a W12-es hátuljának viselkedésével. Bár bizonyos adatok arra utalnak, hogy még így is a Mercedes a leggyorsabb a hosszabb etapokon, a világbajnok csapatnál kötik az ebet a karóhoz, hogy a Red Bull igenis előttük jár.

James Vowles, a Mercedes stratégiai igazgatója éppen ezért úgy véli, a szezonnyitóig nem is tudják ledolgozni a hátrányukat, de kiélezett küzdelemre számít a két alakulat között a teljes bajnokság során – minderről a Mercedes teszt utáni elemző videójában beszélt a szakember:

hamilton-mercedes-bahrein-teszt-1



„Nagyon sok az ismeretlen a teszt után. Senki sem tudja pontosan megmondani a paddockban, hogy hol állnak, de azért kirajzolódik néhány trend. Azt mondanám, a Red Bull jár elöl teljesítmény terén, ők voltak a teszt legjobbjai, de ez csak egy teszt, nem pedig a 23 verseny egyike. Szoros szezonunk lesz-e? Azt mondanám, hogy igen. A Red Bull ádáz ellenfél lesz, erős a csomagjuk, és egyértelmű, hogy nagyon gyorsan kezdtek. Ennek eredménye, hogy a szezon során a különböző típusú pályákon előre-hátra fogunk mozogni hozzájuk képest. De nem hiszem, hogy úgy fogunk nekivágni az idénynek, hogy megtalálnánk az összes teljesítményt, amellyel le vagyunk maradva tőlük, vagy eléjük kerülnénk. Úgy gondolom, szoros bajnokságot fogunk látni idén.”

Vowles azt is elmondta, hogy egyelőre nem tudják az okát, miért viselkedett izgágán a W12-es hátulja: „Eléggé egyértelmű volt, hogy az autó rosszul kezelhető, viszont a Red Bullnak igen stabil az autója, főleg az utolsó szektorban. Szerintem ez egy jogos észrevétel, kívül is meg lehetett állapítani, és szerintem a köridők is ezt tükrözték. És azt is ki lehet jelenteni, hogy pillanatnyilag nincsenek válaszaink. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, s most egy hosszú út vár ránk, hogy megpróbáljuk kideríteni, mi okozza a gondokat.”

Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke szerint sok tényező játszott szerepet a szenvedésükben, és egyúttal reméli, hogy a jövő hétvégi évadnyitóra már kezesebb autót tudnak adni Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak:

„A szél trükkössé tette a dolgokat. Ha hátulról fúj a szél, rengeteg leszorítóerőt veszítünk, hiszen gyakorlatilag így csökken az autó alatt áramló levegő sebessége. Néhány kanyarban, ahol hátulról fújt a szél, hajlamos volt erre az autó, emellett a gumik is könnyen túlmelegednek ezen a pályán, ha pedig elkezdünk csúszkálni, akkor további tapadást veszítünk és még rosszabbá válik a helyzet. Szóval volt néhány problémánk. Ami fontos, hogy láttuk, hogy az ellenfeleink egy része nem küszködött így, szóval arra kell koncentrálnunk, hogy megértsük, miért volt ilyen az autó hátulja, hogyan tehetjük stabilabbá és kiszámíthatóbbá, s már dolgozunk is ezen. Remélhetőleg, mire elérünk a nagydíjhétvégéhez, nem lesz annyira nehéz a pilóták helyzete, mert igencsak meg kellett dolgozniuk a köridőkért.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: