DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Látványosan felfújták Vettel gyengeségét

A négyszeres világbajnok német pilóta maga is megdöbbenéssel nézi, mennyire túltolja már a sajtó, hogy kevésbé stabil hátsó résszel rendelkező autóval ő gyenge lenne. Vettel úgy véli, ez így nem igaz.

Elismeri, hogy jobban kedveli, ha aktuális versenyautójának hátsó része remek stabilitással bír, de kiemelte, hogy nyert már ő olyan technikával is, amikor az autó hátulja kifejezetten idegesen viselkedett. Mégis nyert olyan konstrukcióval is világbajnoki címet, a négyszeres világbajnok úgy véli, ez az egész csak egy nagyra felfújt lufi, közel sem számít akkora gyengeségének, mint ahogy a média beállítja.

„Nem tagadom, az SF1000-es (a Ferrari tavalyi versenygépe) egyik gyengesége tényleg az instabil hátsó része volt és ez tényleg negatív hatással volt rám és a teljesítményemre. De ez az egész hátsórész instabilitás téma már nagyon önálló életet él, túlzottan fel van nagyítva” – idézi Sebastian Vettelt a francia Auto Hebdo.

Könnyen összebarátkozik majd Vettel az Aston Martin idei modelljével?


„Ha megnézik, milyen autókat vezettem győzelemre a Red Bullnál, vagy a Ferrarinál eltöltött korábbi éveimben, láthatjuk, hogy a gépek hátulja számos alkalommal viselkedett eléggé idegesen. Nem hiszem, hogy sokkal sebezhetőbb lennék ezen a téren, mint bárki más a mezőnyből.”

„Nem igazán szeretem, amikor az átlagosnál is jobban alulkormányzott az autó. Ellenben, ha túlkormányzott egy kicsit, azzal sokkal inkább lehet bűvészkedni. Alulkormányzott autóval is lehet jól versenyezni, de sokkal inkább meg van kötve a kezünk. Jobban kedvelem, ha túlkormányzottra állítjuk be és a hátulja lazábban viselkedik az autónak, a kanyaroknál nagy segítséget nyújt, hogy mindenképpen be tudjunk fordulni.”

„Az viszont nem kérdés, hogy ha már túlságosan instabil a versenyautó hátulja, rengeteg időveszteséggel jár, úgyhogy senki nem szereti, ha így viselkedik a gépe. Minden egyes modellnek megvan a saját viselkedése. Minden egyes pilótának is megvan a saját vezetési stílusa, de ha alapvetően könnyed, jó érzés vezetni az autót, akkor könnyebben is alkalmazkodik az ember az apró eltérésekhez, gyorsabban veszi át teljesen az uralmat felette és bátrabban meri feszegetni vele a határokat” – tette hozzá Vettel. A német számára mindenesetre jó hír, hogy a problémák ellenére a számítások azt mutatják, az Aston Martin idén bőven a mezőny első felében lesz az erősorrendben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: