A rendkívül sikeres csapatok döntő többségében először hosszú tanulási és építkezési folyamatot kell, hogy maguk mögött tudjanak. Nem kell olyan messzire menni, hogy találjunk erre példákat. A 2014 óta mindent taroló Mercedes is úgy kezdte 2010-2011-ben, hogy sem gyorsak, sem megbízhatóak nem voltak a versenyautóik, emlékezzünk csak, hogy például Michael Schumacher is hányszor szenvedett technikai hibáktól a Mercedes első éveiben és az autó még csak gyorsnak sem volt nevezhető az első két évben.
A Red Bull is 2005-ben kezdte meg az építkezést, de 2009-ig még a futamgyőzelem sem jött össze az anyacsapatnak, a rá következő szezontól viszont zsinórban négyszer nem találtak legyőzőre a bikák, leginkább Sebastian Vettel. De Michael Schumacher sem néhány hét alatt építette fel dominanciáját a Ferrarinál, 1996-tól kemény évekbe került, mire a csúcsra juthatott.
Az Aston Martin a szponzorok és a szakértők figyelmét is felkeltette, nem kérdés, hogy a következő évek meghatározó istállójává nőheti ki magát, már tavaly is egészen jól ment az akkor még Racing Point néven induló gárdának, Sergio Perez révén még futamgyőzelmet is szerzett, idén pedig egy négyszeres világbajnok az egyik pilóta.
Sebastian Vettel azonban figyelmeztet, az igazi sikerek nem jönnek azonnal, jócskán kell hozzá idő, hogy a munka beérjen. „Úgy vélem, egészen hosszú távra kell terveznünk, ha nyerni szeretnénk. Nézzük meg, mit művelt a Mercedes 2011 környékén, mire a győzelem útjára léphetett. Az új erőforrásával pedig megnyitotta azokat a kapukat, amivel gyorsabbá válhatott bárkinél” – idézi Sebastian Vettelt a PlanetF1.com szakoldal.
„Ami a karosszériát illeti, a német gyártó autója még 2014-ben sem volt annyira remek (de a kiváló motor miatt nem akadt ellenfele Hamiltonéknak), onnan sikerült annyit fejlődniük, hogy a csúcsra érhessenek. Ha a kezdetektől, 2010-től nézem, legalább további öt évre volt szükségük, hogy olyan autót építsenek, ami már talán kimondhatóan a legjobb aerodinamikával rendelkezett a mezőnyben.”
„Úgyhogy mindenhez idő kell, nem kevés. Igaz, mindenkinek ugyanennyi ideje volt kiemelkedően jó autót építeni, csak éppen nem mindenkinek sikerült. A különböző gyártók különbözőképpen indulnak neki a feladatnak, de a végén csak egy győzhet. Úgy néz ki, hogy a Mercedes ebben a legerősebb jelenleg, úgyhogy emeljünk kalapot előttük, a többiek egyszerűen nem voltak elég jók hozzájuk képest.”
„Lawrence (Stroll) hozzáállása és munkabírása példaértékű. Ő nem egyszerűen pumpálja a pénzt a projektbe, hanem óriási lelkesedéssel és odaadással dolgozik, hogy a végén minél sikeresebbek legyünk. Örülök, hogy részese lehetek ennek az óriási programnak és segíthetem a csapatot, hogy minél feljebb jusson” – mutatott rá Vettel.