A Honda tavaly ősszel jelentette be váratlanul, hogy a 2021-es évad végén kiszállnak a Formula-1-ben, motorpartner nélkül hagyva a Red Bullt és az Alpha Taurit. Már hosszú ideje tudni, hogy az energiaitalosok elsődleges opciója, hogy átvegyék és továbbvigyék a Honda projektjét: Helmut Marko nemrég úgy nyilatkozott, hogy már meg is született erről a megállapodás a két fél között, viszont még szükségeltetik hozzá, hogy a riválisok és az F1 vezetői is rábólintsanak a motorfejlesztések 2022-től kezdődő befagyasztására.
Az általában jól értesült Auto Motor und Sport azonban úgy tudja, nem voltak zökkenőmentesek az egyeztetések a Red Bull és a Honda között. Ez pedig az Audinak volt köszönhető, egész pontosan annak, hogy állítólag a német márka szívesen beszállna az F1-be motorgyártóként a 2025-ben érkező új erőforrások bevezetésekor.
A négycsillagosok számára pedig ideális partner lehetne a Red Bull, az érdeklődést megszimatolva viszont állítólag a Honda vonakodott attól, hogy az energiaitalosok révén információk jussanak el az Audihoz az erőforrásukról. A németek esetleges beszállása egyébként egybevág azzal, amiről Stefano Domenicali, az F1 új vezérigazgatója nemrég egy interjúban beszélt: nevezetesen arról, hogy vannak új érdeklődők a száguldó cirkuszban való szereplésre.
S ha már Domenicali: a Formula-1 új első embere a Motorsport.com hasábjain épp a Red Bull jövője kapcsán beszélt arról is, hogy roppant fontosnak tartják, hogy a többi motorgyártó megszavazza a motorfejlesztések befagyasztásának megszavazását. Domenicali szerint ez nem is csak konkrétan a szóban forgó alakulat, hanem a teljes sportág érdeke az ezáltal csökkenő költségek révén, amely így még több érdeklődőt vonzhat.
Az AMuS szerint egyébként a jövő héten, egész pontosan február 11-én ülések az F1 Bizottság a motorkérdés kapcsán: az egyik kérdéskör az említett fejlesztés-befagyasztás, amely eldöntheti a Red Bull jövőjét, a másik téma pedig a 2025-ben, azaz az eredetinél egy évvel korábban bevezetendő új motorformula lesz. Míg előbbit állítólag a Renault ellenzi leginkább (a Mercedes például többször is támogatásáról biztosította a Red Bull terveit), utóbbi kapcsán is bőven vannak még kérdőjelek, mindenekelőtt az esetleges teljesítmény-kiegyenlítést illetően, amelyet azonban már Toto Wolffék sem támogatnának, mivel az „ellentétes az F1 DNS-ével”.