DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hülkenberg és Perez valóban opció a Red Bullnál

Ezt maga Helmut Marko erősítette meg: ha Alexander Albon jól teljesít, maradhat, ha viszont nem, akkor most kénytelenek lesznek a saját pilótaneveldéjükön kívülről választani 2021-re.

Folyamatosan kritikák érik Alexander Albon idei teljesítményét: miközben Max Verstappen sorozatban szállítja a dobogós helyezéseket, sőt már egy futamot is nyert, addig Alexander Albon rendre jelentősen elmarad tőle, és csupán egyszer állhatott fel a pódiumra. Éppen ezért egyre többször felmerül, hogy a brit-thai pilóta nem maradhat 2021-re a Red Bullnál, de adódik a kérdés, hogy ebben az esetben kit ültetnének a helyére.

Az Alpha Taurinál szereplő Pierre Gasly és Danyiil Kvjat már egyaránt megfordult a nagycsapatnál, így őket aligha léptetnék ismét elő, a Red Bull juniorprogramjában viszont pillanatnyilag nincs olyan versenyző, akit be mernék ültetni az első számú gárdához – még az F2-ben vitézkedő Yuki Tsunodát sem:

hulkenberg-albon-nurb-f1-dppi



„Eddig mindig a saját juniorneveldénkből igazoltunk versenyzőt, de most ott nincs senki” – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, akit a Motorsport.com idéz. „Van persze egy japánunk, aki nagyon gyors, de ez lenne az első éve, és ha beültetnénk egy olyan élcsapathoz, mint a Red Bull Racing, akkor azzal a kiégését kockáztatnánk. Nem tervezünk ilyesmit, hanem a többi csapat által is követett úton haladva bizonyított pilótákra szavaznánk.”

Ha viszont „bizonyított pilótát” keresnek, akkor egyértelműen Sergio Perez és Nico Hülkenberg neve merülhet fel náluk (még ha utóbbi nem is lát erre sok esélyt). Sőt, Marko elárulta, hogy a német kis híján be is ugrott hozzájuk az Eifel Nagydíjon, miután Albon első koronavírustesztje nem adott egyértelmű eredményt. Ennek kapcsán felmerült, hogy esetleg Hülkenberg lehet az első számú jelölt, s Marko nem is tagadta, hogy ő és a mexikói lehet elérhető számukra:

„Meg tudjuk nevezni azokat a versenyzőket, akik elérhetők a pilótapiacon. Hülkenbergről és Perezről van szó. A kérdés az, hogy ők milyen messze lennének Maxtől? Van összehasonlítási alapunk Daniel [Ricciardo] révén, így következtethetünk arra, hol állnak a versenyzők. Nem hiszem, hogy bárki is három tizednél közelebb tudna kerülni. A jobb napjain Albon is képes ennyire megközelíteni Maxet. Albon fiatal, de tudjuk, hogy ha nem képes bírni a nyomást, akkor nem engedhetjük meg, hogy egy lábon álljunk, ha a bajnokságért akarunk harcolni. Ez a helyzet: lehetetlen vb-címet nyerni úgy, ha csak egy autód van tulajdonképpen akcióban. De még nem tartunk itt. Albon nürburgringi teljesítménye kielégítő volt. Ez most a helyzet.”

A Red Bull egyelőre egyébként mindkét istállója 2021-es felállásával adós, s a hírek szerint az Alpha Taurinál is lehet változás olyan téren, hogy Tsunoda veheti át Kvjat helyét – igaz, egyesek szerint a Honda jövő év végi kiszállásával ennek az esélye csökkenhetett. Mindenesetre Marko utalt arra, hogy csupán Albon ülése körül vannak kérdőjelek: „Ami azt illeti, három ülés kapcsán már tiszta a helyzet. A negyedik is szeretnénk tisztázni legkésőbb a november közepi isztambuli futamig” – fogalmazott a szakember, aki arra a kérdésre, hogy milyen tényezőktől függ a döntésük, így felelt: „Mindenekelőtt Albon teljesítményétől. Amíg a megfelelő zónában teljesít, addig egyszerűen nincs elérhető ülésünk.”

Hülkenberg esélyeit növelheti amúgy, hogy Marko igencsak elismerően beszélt a pilóta Racing Point-os nürburgringi beugrásáról. A Red Bull-os azt is elárulta, hogy már hetek-hónapok óta kapcsolatban vannak a versenyzővel, még ha nem is versenyzői ülés, hanem médiaszereplések kapcsán: szívesen alkalmaznák őt a Servus TV-nél kommentátorként és szakértőként, amikor jövőre osztottan fogják birtokolni az F1-es jogokat az ORF-fel.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: