Már a start előtt is zajlottak az események a Formula-1-es Toszkán Nagydíj rajtrácsán: Max Verstappen autójában ugyanis problémák adódtak a Honda-motor szenzoraival, így azt kellett sebtében megoldaniuk a Red Bull-szerelőknek. Hogy ez nem sikerült tökéletesen, az a rajtnál derült ki: miközben Valtteri Bottas egyből megelőzte a pole-ból induló Lewis Hamiltont, mögöttük a holland rendesen hátracsúszott a mezőny sűrűjébe. Ez is lett a veszte, több baleset is történt ugyanis az első kanyarokban: Kimi Raikkönen és Romain Grosjean zárta össze Pierre Gaslyt, a három autó összeért, emiatt pedig a finn beleütközött Verstappenbe is. Mindeközben némileg előrébb a Lance Stroll-lal összeérő Carlos Sainz forgott meg a McLarennel, amelyet pedig Sebastian Vettel nem tudott elkerülni, így a német jöhetett szárnycserére a bokszba.
Természetesen azonnal érkezett a Ferrari jubileuma miatt vörösre festett biztonsági autó, amely mögött kialakuló sorrend okán örülhettek is a maranellóiak, hiszen Bottas és Hamilton mögött a remek startot fogó Charles Leclerc haladt, megelőzve Alexander Albont, Lance Strollt, Daniel Ricciardót és Sergio Perezt. A kiesők közé végül csak Gasly és Verstappen iratkozott fel, a többiek folytatni tudták a versenyt.
Viszont tulajdonképpen még újra sem indították a futamot, máris jött az újabb tömegbaleset: Bottas elég sokáig lassította a mezőnyt, hátul pedig egymásba futott a leszakadva, de nagyobb tempóval érkező Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi, Kevin Magnussen és Sainz. A célegyenesben rommá tört autók miatt újból jött a safety car, de hamar belátták, hogy ez ezúttal kevés lesz, így végül piros zászlóval megszakították a futamot. Eddigre már hat kiesője volt a futamnak, hozzájuk pedig csatlakozott még Esteban Ocon is, akinek a fékjével adódtak túlmelegedési gondok, amelyet nem tudtak megoldani a renault-sok, így ő is feladta a küzdelmeket.
Nagyjából félórás kényszerszünet után újabb állórajttal folytatódott a mugellói futam, ezúttal Bottasszal az első rajtkockában. Viszont hiába rajtolt is jobban, Hamilton a szélárnyékot is kihasználva külső íven körbeautózta a finnt, így visszavette a vezetést, míg mögöttük Leclerc, Stroll és Perez sorakozott. A Mercedesek pillanatok alatt leszakították az üldözőket, akik között viszont zajlottak az előzések: Stroll második nekifutásra legyűrte Leclerc-t, míg Perezen Ricciardo és Albon is áthámozta magát – sőt, nem sokkal később ez a hármas is megelőzte a Ferrarit, így a monacói néhány kör alatt visszacsúszott a hetedik pozícióba, ahonnan hamar ki is állt a bokszba kerékcserére.
A bokszkiállások után helycsere történt az utolsó dobogós helyen: Ricciardo vágott Stroll elé egy korábbi cserével. Hamilton és Bottas között eközben megnőtt a távolság: a finn vibrációra panaszkodott az első etapja végén, ezért szakadt le a hatszoros világbajnokról, akivel azonos keverékű abroncsot kapott a kiállása során is, hiába kérte az ellenkezőjét a csapatrádión. Mögöttük viszont élesedni látszott a küzdelem a pódiumért: Ricciardo, Stroll és Albon közel haladt egymáshoz.
Ebből a csatából aztán Stroll egy látványos balesettel szállt ki: a kanadai Racing Pointja az Arrabiata 2-ben csapódott bele a gumifalba a sóderágyon keresztül – a csapat közlése szerint defekt volt mindennek az oka. Eleinte a biztonsági autó érkezett, amelyet szinte mindenki kihasznált egy újabb kerékcserére, aztán azonban a mentés és a gumifal helyretétele miatt inkább újból piros zászlóval leállították a versenyt. A megszakítás alatt Raikkönent vizsgálta a felügyelőség, miután a finn az utolsó pillanatban hajtott be a bokszutcába, nem a megfelelő útvonalat használva – később emiatt meg is kapta az öt másodperces időbüntetést.
Újabb kényszervárakozás után jöhetett a harmadik állórajt: Hamilton megőrizte az első helyet, Ricciardo viszont lestartolta Bottast – igaz, a finn egy kör elteltével visszavette az ausztráltól a második helyet. A renault-s mögött Albon és Perez vívott, kettejük csatájából a Red Bull-os jött ki győztesen, aki aztán meg is indította a vadászatot Ricciardo után. Néhány kör alatt utol is érte őt, s az 1-es kanyarban külső íven fordulva elvette tőle a dobogót érő helyezést.
A Mercedesek eközben senkitől sem zavartatva behúzták a kettős győzelmet: a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is becserkésző Hamilton 90. sikerét aratta az F1-ben, ezzel pedig egyre megközelítette Michael Schumacher örökrekordját. Bottas lett a második, Albon első dobogós helyezését szerezve a harmadik, majd jött Ricciardo, Perez, Norris és Danyiil Kvjat. Raikkönen büntetése révén Leclerc és Vettel egy nyolcadik és tizedik hellyel ünnepelte a Ferrari 1000. nagydíját, pont közéjük ékelődött be az Alfa Romeo finnje. George Russell ismét lecsúszott a pontszerzésről, a sort pedig Romain Grosjean zárta.
A Toszkán Nagydíj végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 17:30.074 |
2. | Valtteri Bottas | MERCEDES | +4.880s |
3. | Alexander Albon | RED BULL RACING HONDA | +8.064s |
4. | Daniel Ricciardo | RENAULT | +10.417s |
5. | Sergio Perez | RACING POINT BWT MERCEDES | +15.650s |
6. | Lando Norris | MCLAREN RENAULT | +18.883s |
7. | Daniil Kvyat | ALPHATAURI HONDA | +21.756s |
8. | Charles Leclerc | FERRARI | +28.345s |
9. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | +29.770s |
10. | Sebastian Vettel | FERRARI | +29.983s |
11. | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | +32.404s |
12. | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | +42.036s |
Kiesett: | |||
Lance Stroll | RACING POINT BWT MERCEDES | ||
Esteban Ocon | RENAULT | ||
Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | ||
Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | ||
Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | ||
Carlos Sainz | MCLAREN RENAULT | ||
Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | ||
Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA |