Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 28. hétfő
F1

Rajtkáosz, dupla piros és Hamilton-győzelem a Toszkán Nagydíjon

Balesetek sorát és a Mercedes kettős győzelmét hozta az első mugellói F1-es futam, amely után Hamilton már csak egy sikerre van Schumacher rekordjától. Albon a dobogón, a Ferrari dupla pontszerzéssel ünnepelt.

Már a start előtt is zajlottak az események a Formula-1-es Toszkán Nagydíj rajtrácsán: Max Verstappen autójában ugyanis problémák adódtak a Honda-motor szenzoraival, így azt kellett sebtében megoldaniuk a Red Bull-szerelőknek. Hogy ez nem sikerült tökéletesen, az a rajtnál derült ki: miközben Valtteri Bottas egyből megelőzte a pole-ból induló Lewis Hamiltont, mögöttük a holland rendesen hátracsúszott a mezőny sűrűjébe. Ez is lett a veszte, több baleset is történt ugyanis az első kanyarokban: Kimi Raikkönen és Romain Grosjean zárta össze Pierre Gaslyt, a három autó összeért, emiatt pedig a finn beleütközött Verstappenbe is. Mindeközben némileg előrébb a Lance Stroll-lal összeérő Carlos Sainz forgott meg a McLarennel, amelyet pedig Sebastian Vettel nem tudott elkerülni, így a német jöhetett szárnycserére a bokszba.

Természetesen azonnal érkezett a Ferrari jubileuma miatt vörösre festett biztonsági autó, amely mögött kialakuló sorrend okán örülhettek is a maranellóiak, hiszen Bottas és Hamilton mögött a remek startot fogó Charles Leclerc haladt, megelőzve Alexander Albont, Lance Strollt, Daniel Ricciardót és Sergio Perezt. A kiesők közé végül csak Gasly és Verstappen iratkozott fel, a többiek folytatni tudták a versenyt.

balesetek-video



Viszont tulajdonképpen még újra sem indították a futamot, máris jött az újabb tömegbaleset: Bottas elég sokáig lassította a mezőnyt, hátul pedig egymásba futott a leszakadva, de nagyobb tempóval érkező Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi, Kevin Magnussen és Sainz. A célegyenesben rommá tört autók miatt újból jött a safety car, de hamar belátták, hogy ez ezúttal kevés lesz, így végül piros zászlóval megszakították a futamot. Eddigre már hat kiesője volt a futamnak, hozzájuk pedig csatlakozott még Esteban Ocon is, akinek a fékjével adódtak túlmelegedési gondok, amelyet nem tudtak megoldani a renault-sok, így ő is feladta a küzdelmeket.

Nagyjából félórás kényszerszünet után újabb állórajttal folytatódott a mugellói futam, ezúttal Bottasszal az első rajtkockában. Viszont hiába rajtolt is jobban, Hamilton a szélárnyékot is kihasználva külső íven körbeautózta a finnt, így visszavette a vezetést, míg mögöttük Leclerc, Stroll és Perez sorakozott. A Mercedesek pillanatok alatt leszakították az üldözőket, akik között viszont zajlottak az előzések: Stroll második nekifutásra legyűrte Leclerc-t, míg Perezen Ricciardo és Albon is áthámozta magát – sőt, nem sokkal később ez a hármas is megelőzte a Ferrarit, így a monacói néhány kör alatt visszacsúszott a hetedik pozícióba, ahonnan hamar ki is állt a bokszba kerékcserére.

A bokszkiállások után helycsere történt az utolsó dobogós helyen: Ricciardo vágott Stroll elé egy korábbi cserével. Hamilton és Bottas között eközben megnőtt a távolság: a finn vibrációra panaszkodott az első etapja végén, ezért szakadt le a hatszoros világbajnokról, akivel azonos keverékű abroncsot kapott a kiállása során is, hiába kérte az ellenkezőjét a csapatrádión. Mögöttük viszont élesedni látszott a küzdelem a pódiumért: Ricciardo, Stroll és Albon közel haladt egymáshoz.

hamilton-mugello-mercedes-futam

Ebből a csatából aztán Stroll egy látványos balesettel szállt ki: a kanadai Racing Pointja az Arrabiata 2-ben csapódott bele a gumifalba a sóderágyon keresztül – a csapat közlése szerint defekt volt mindennek az oka. Eleinte a biztonsági autó érkezett, amelyet szinte mindenki kihasznált egy újabb kerékcserére, aztán azonban a mentés és a gumifal helyretétele miatt inkább újból piros zászlóval leállították a versenyt. A megszakítás alatt Raikkönent vizsgálta a felügyelőség, miután a finn az utolsó pillanatban hajtott be a bokszutcába, nem a megfelelő útvonalat használva – később emiatt meg is kapta az öt másodperces időbüntetést.

Újabb kényszervárakozás után jöhetett a harmadik állórajt: Hamilton megőrizte az első helyet, Ricciardo viszont lestartolta Bottast – igaz, a finn egy kör elteltével visszavette az ausztráltól a második helyet. A renault-s mögött Albon és Perez vívott, kettejük csatájából a Red Bull-os jött ki győztesen, aki aztán meg is indította a vadászatot Ricciardo után. Néhány kör alatt utol is érte őt, s az 1-es kanyarban külső íven fordulva elvette tőle a dobogót érő helyezést.

A Mercedesek eközben senkitől sem zavartatva behúzták a kettős győzelmet: a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is becserkésző Hamilton 90. sikerét aratta az F1-ben, ezzel pedig egyre megközelítette Michael Schumacher örökrekordját. Bottas lett a második, Albon első dobogós helyezését szerezve a harmadik, majd jött Ricciardo, Perez, Norris és Danyiil Kvjat. Raikkönen büntetése révén Leclerc és Vettel egy nyolcadik és tizedik hellyel ünnepelte a Ferrari 1000. nagydíját, pont közéjük ékelődött be az Alfa Romeo finnje. George Russell ismét lecsúszott a pontszerzésről, a sort pedig Romain Grosjean zárta.

A Toszkán Nagydíj végeredménye:

1. Lewis Hamilton MERCEDES 17:30.074
2. Valtteri Bottas MERCEDES +4.880s
3. Alexander Albon RED BULL RACING HONDA +8.064s
4. Daniel Ricciardo RENAULT +10.417s
5. Sergio Perez RACING POINT BWT MERCEDES +15.650s
6. Lando Norris MCLAREN RENAULT +18.883s
7. Daniil Kvyat ALPHATAURI HONDA +21.756s
8. Charles Leclerc FERRARI +28.345s
9. Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI +29.770s
10. Sebastian Vettel FERRARI +29.983s
11. George Russell WILLIAMS MERCEDES +32.404s
12. Romain Grosjean HAAS FERRARI +42.036s
Kiesett:    
  Lance Stroll RACING POINT BWT MERCEDES  
  Esteban Ocon RENAULT  
  Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES  
  Kevin Magnussen HAAS FERRARI  
  Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI  
  Carlos Sainz MCLAREN RENAULT  
  Max Verstappen RED BULL RACING HONDA  
  Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?