A mezőny nagyobb részének igencsak szúrja a szemét a Racing Point idei alakítása, versenyautójuk ugyanis megszólalásig hasonlít a Mercedes tavalyi W10-esére, tempójuk pedig ugrásszerűen javult ahhoz képest, ahol tavaly járt az istálló. Strollék idén már kaptak büntetést, de kerek perec még mindig nem mondta ki az FIA, hogy szabálytalan lenne a Racing Point gépe… de azt sem, hogy igen.
Christian Horner, a rivális Red Bull csapatfőnöke már most belengette, ha a legfelsőbb testület is úgy határoz, hogy a szabályoknak tökéletesen megfelel a tavalyi Mercedesszel szinte tökéletesen azonos Racing Point, akkor jövőre az energiaitalosok gyakorlatilag szintén Red Bull-másolatot küldenek majd a pályára Alpha Tauri néven.
„A Red Bull szemszögéből azért is érdekes az ügy végkimenetele, mert fontos tudnunk, hogy mi az, ami megengedett és mi az, ami tilos jelenleg. A vállalat mindkét istállóját 100%-ban birtokolja. Amennyiben a Racing Point által pályára vitt modell szabályos és megengedett, akkor mi is erre az útra lépünk és négy, teljesen egyforma kinézetű autóval állunk rajthoz” – fogalmazott Horner.
„Továbbra is hiszek abban, hogy be kell tartani azokat a dolgokat, amikben megállapodtunk és amit megszavaztunk korábban.” A Renault vajon miért gondolta meg magát az elmúlt hetekben?
„A Renault lehet, hogy teljes biztonsággal arra gondol, hogy ez a probléma 2021-re orvoslásra kerül némi szabálymódosítással. Más ésszerű indokot nem látok arra, miért akarták volna visszavonni a Racing Point elleni beadványukat” – tette hozzá a Red Bull csapatfőnöke.
Továbbra sem láthatjuk előre, hogy vajon mi lesz a vége ennek a „rózsaszín Mercedes”-ügynek, de a Racing Point mindenképpen feszegette a határokat, a kérdés az, hogy vajon túl is lépték-e ezen a télen.