Már az időmérő után sem volt éppen elégedett a nehezen kiküzdött kilencedik rajtkockával a fiatal monacói, de a versenyen a Ferrari gyengesége még inkább kijött, kifejezetten beleszürkült a mezőnybe, a pontszerzésért is láthatóan meg kellett küzdenie az istállónak. Vettelnek ez végül egy csodával határos stratégiai húzással sikerült is, Leclerc azonban pont nélkül maradt egy elektromos hiba miatt.
Húszból tizenkilenc pilóta meglátta a kockás zászlót Barcelonában, az egyetlen, akinek ez nem sikerült, az a kétszeres futamgyőztes Charles Leclerc volt. De milyen gondja adódott a monacóinak?
„Hogy őszinte legyek, két problémám is akadt. Először a motor egyszer csak magától egyik pillanatról a másikra leállt (ettől perdült meg Leclerc a sikánban). Amikor megpróbáltam újraindítani, elsőre nem sikerült. Ezután a biztonsági övemmel is gondjaim voltak, be kellett jönnöm a bokszba” – emlékezett vissza Charles Leclerc a Sky Sports adásában.
Végül a csapat úgy döntött, nem küldi vissza a hatalmas hátrányban levő pilótát a pályára. „A versenyemnek ott úgyis vége lett, amikor a motor egyszer csak magától lekapcsolt. Nagy kár, mert egyébként nem volt olyan rossz futamom. Egészen jó esélyeim lettek volna, hogy a hatodik-hetedik pozícióban befuthassak a végén. A lágy abroncsokon nagyon gyorsnak bizonyultunk” – bosszankodott Leclerc.