Sebastian Vettel az időmérős csalódás után némileg helyre is tehette az utóbbi időben igencsak megtépázott hírnevét, a Spanyol Nagydíjon látványosan gyengélkedő Ferrarival a tizenegyedik rajtkockából indulva hetedikként futott be, hat pontot szerezve ezzel. Előzetesen a Pirelli szinte kizártnak tartotta az egykiállásos stratégiát, a német azonban kockáztatott és sokat nyert vele.
Mindezt úgy, hogy a lágy gumis etapot nyújtották nagyon hosszúra, de kitartottak a gumik. Vettel teljesítményét a szurkolók is értékelték, őt választották meg a Spanyol Nagydíjon a futam legjobb produkciót nyújtó versenyzőjének. Pedig a stratégia menet közben alakult ilyenné.
„Hogy miért döntöttünk emellett a lehetetlennek tűnő taktika mellett? A válasz egyszerű, mivel semmi veszítenivalónk nem volt (ha Vettel másodszor is kiáll, jó eséllyel még a pontszerző helyekről is kicsusszant volna). A 11. helyen haladtam, az előttem levők kiálltak a második cseréjükre, én viszont éreztem, hogy még elég gyors vagyok. Az utolsó öt kör különösen nehéz volt már. Mi bevállaltuk a rizikót és szerencsére bejött. Igaz, a futam előtt nem éppen ez volt a terv, hogy 40 kört megyek a lágy abroncsokon” – mondta el véleményét Sebastian Vettel a Sky Sports adásában.
"Furcsa volt, a csapattól mindig más utasítás érkezett, először megkértek, hogy bánjak takarékosan a gumikkal, aztán azt mondták, hogy inkább nyomjam neki, ahogy tudom, aztán megint változtattak és arra kértek, próbáljak elmenni a végéig ezzel a szettel. Három körrel korábban is megkérdezhettek volna, mit szeretnék tenni, én a rádión többször is érdeklődtem. Ekkor eldőlt, hogy megpróbálom kihúzni a ezzel a lágy szettel a legvégéig, az utolsó öt kör volt rettentően nehéz. Hogy őszinte legyek, még jól is jött, hogy éppen akkor köröztek le minket. Máskor nem örülnék ennek ennyire, de ma szerencsém volt vele. Vegyes érzéseim vannak, az első etapban nehezen vezethető volt az autó, a kerékcsere után viszont sokkal jobban ment. Még jócskán változtatnom kell nekem is."
A 2016-os világbajnok honfitárs számára is szembeötlő volt Vettel remek vezetése és a Ferrari furcsa bizonytalankodása. „A Ferrari részéről ez ismét egy gyenge stratégia volt. A pilóta azt akarja hallani, hogy mit tervez a csapat és nem utólag változtatják meg a véleményüket az utolsó pillanatban. Biztos vagyok benne, hogy ma este lesz néhány szavuk egymáshoz” – ecsetelte véleményét Nico Rosberg.
Tény, a Ferrari harmatgyenge idén, a tegnapi időmérő után Vettelen kívül a csapattárs Charles Leclerc is elégedetlenségének adott hangot. A monacói a futamon még rosszabbul járt, technikai hiba miatt kiállni kényszerült.