DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Brawn: Vettel a kirúgás miatt esett szét

A német pilóta bukdácsolását a szezonnyitón a jövőjét övező kényes helyzetnek tulajdonítja Ross Brawn. A hibátlan Bottas, az opportunista Leclerc és a nagykorúvá érett Norris teljesítményét emelte ki.

A 2020-as szezon első versenye, az Osztrák Nagydíj után megírta szokásos értékelő cikkét a Formula1.com-ra Ross Brawn, a bajnokság motorsportért felelős vezetője. Természetesen egykori csapata, a Ferrari is terítékre kerül, amely istállónak nehéz szezont jósol az egyre távolabbi, 2000-es évekbeli sikerkorszak technikai igazgatója.

„A Ferrarinak gyorsan kell javítania a helyzetén, máskülönben nagyon nehéz szezon vár a csapatra. Vannak terveik, hogyan hozzák helyre az autót a magyar futamig, ami bizakodásra ad okot. Az évkezdet azonban sokkal rögösebbnek bizonyult, mint amire számítottak. És nehezen kezdődött Sebastian utolsó szezonja is a csapattal” – írta a rovatban Brawn, az év végén távozó Vettel gyenge teljesítményét is boncolgatva. Akárcsak az elmúlt évek nagydíjain sokszor, a német újra egy saját hiba áldozata lett, ütközött és megforgott.

 



„Most biztosan rengeteg gondolat kavarog a fejében, miután megtudta, hogy a Ferrari nem tart igényt szolgálataira a következő szezonban. Néha az ilyen kényes dolgok kizökkentik a versenyzőt. Sebastiant szemlátomást meglepte, sőt megdöbbentette, ami történt. Biztosan elvonja a figyelmét, ami teljesen érthető” – mondta Brawn. A szakember arra célzott, az Osztrák Nagydíj egyik megosztó sztorija az volt, hogy a Ferrari valójában ajánlatot sem tett a 2021-es szezonra Vettelnek, hiába kommunikálták korábban azt, hogy tárgyalásban állnak a versenyzővel.

Az egyetlen pontot mentő Vettellel ellentétben Charles Leclerc brilírozott Ausztriában, és második helyet ért el a Ferrarival, amely tempóban messze volt a dobogótól. Ezzel a szakember elismerését is kiharcolta: „Vasárnap Charles bemutatta, milyen tehetséges versenyző. Bölcsen élt az esélyeivel, opportunista második helyet szerzett. Az ilyen nehéz versenyek azok, ahol a különleges pilóták elszántsága és tehetsége érvényesülhet.”

 

Még két versenyzőt emelt ki név szerint, a futamgyőztes Valtteri Bottast, valamint az első dobogóját megszerző McLaren-pilótát, Lando Norrist:

„Láthatóan nyeregben volt a hétvége folyamán, és szállította az eredményt az időmérőn, amikor számított. A versenynapon hibátlan teljesítményt nyújtott, kezelni tudta a Mercedes váltóproblémáit is. A legmeggyőzőbb talán mégis az volt, ahogyan állta a Lewis irányából érkező nyomást. Intelligensen vezetett, állandó különbséget tartott, így csapattársa sosem tudta igazán fenyegetni” – mondta Bottasról.

Norrisról szót ejtve a fiatal pilóta áttörésének tartja az osztrák futamot: „Tavaly, első évében nem igazán tudott kilépni Carlos Sainz árnyékából, de vasárnap Ausztriában nagykorúvá vált. Az utolsó pár kör, amikor közelítenie kellett Lewishoz, hogy kihasználja annak öt másodperces időbüntetését és megszerezze első dobogóját, kivételes volt, egyszerűen lenyűgöző volt nézni” – írta a véleménycikkben Brawn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: